the-guild-hall-4

The Guild Hall

The Guild Hall este un spațiu prietenos, situat pe una dintre străduțele ascunse din centrul istoric al Clujului. Primitor și generos, spațiul funcționează ca anticafenea, co-working space, magazin de boardgames și destinație de evenimente. Noemi și Tudor, cei doi fondatori ai spațiului, au reușit, prin muncă susținută și entuziasm nemărginit, să adune comunități întregi de pasionați în jurul locului unic pe care au reușit să îl imagineze și să-l crească în cei 3 ani de existență.

De unde pasiunea pentru… boardgames?

Primul contact cu board game-urile sau jocurile de societate a fost în copilărie, când ne-am bucurat de jocurile clasice populare în anii aceia (Monopoly sau Gazdalkodj okosan – varianta în limba maghiară, Snakes & Ladders, Cluedo etc.). Dar ne-am conștientizat pasiunea și am crescut-o cu adevărat doar după ce am luat contact cu cel mai recent val din lumea board games, care a început să fie un fenomen de amploare în tot mai multe locuri în ultimii ani. Noi am început cu Carcassonne, pe care l-am jucat o vară întreagă, aproape în fiecare weekend, cu prietenii noștri. Apoi, încetul cu încetul, am extins colecția personală de board games și am ajuns să descoperim zeci de alte jocuri interesante.

Cum a apărut The Guild Hall? Care era visul vostru?

The Guild Hall a apărut în primul rând din nevoia noastră de a ieși noi doi sau cu prietenii în oraș într-un loc unde să putem juca board games. Acum 10 ani, când am început să ne jucăm tot mai mult, nu erau locuri de acest gen în Cluj. Nu e întotdeauna simplu sau comod să îți chemi prietenii acasă. În plus, știm că unele jocuri nu le poți juca cu oricine, așa că ideea de comunitate formată în jurul acestei pasiuni a fost încă de la început un element central al inițiativei noastre. Ne-am imaginat un loc unde să poți găsi persoane cu aceleași pasiuni sau interese ca tine, un loc care te poate ajuta să-ți faci ușor noi prieteni în baza unor preferințe comune. 

Pentru a crea The Guild Hall, ne-am inspirat din locații pe care le-am văzut atât în străinătate, cât și în țară, dar am vrut în același timp să ne punem și propria amprentă într-un astfel de spațiu. Am urmărit să creăm un loc geeky, prietenos, relaxant, cu atmosferă caldă, unde accentul e pus pe comunitatea formată în jurul acestei pasiuni pentru universul tabletop.

Cum a crescut The Guild Hall?

La început a fost mai dificil, fiindcă, pe de o parte, conceptul de anticafe nu e atât de cunoscut la noi, iar pe de altă parte, zona de boardgames era și încă este un domeniu de nișă. Dar acum ne bucurăm să avem deja mai multe comunități active: Wargaming, Magic: The Gathering, Dungeons & Dragons, board gamers, toate aflate în creștere, și alcătuite din oameni care ne-au ales pe noi și care vin săptămânal să se întâlnească și să se joace unii cu alții.

Pe lângă asta, spațiul nostru funcționează în același timp și ca spațiu de co-work. După mulți ani în care atât eu, cât și Tudor, am lucrat de acasă, am gândit un spațiu unde să poți veni cu laptopul să lucrezi în timpul zilei, iar după-amiaza sau seara să poți sta cu colegii sau prietenii și să vă distrați jucând unul (sau mai multe) din cele aproape 200 de jocuri din colecția noastră. La fel, a crescut foarte mult numărul grupurilor sau firmelor care ne aleg pe noi pentru diverse evenimente sau întâlniri, noi oferind și spații generoase pentru astfel de nevoi.

Ce v-a motivat să porniți propriul business?

Nevoia de a avea un spațiu în Cluj unde să ne simțim bine și noi, și toți cei care ne calcă pragul, un spațiu unde poți fi tu însuți, unde te poți bucura de hobby-ul tău, unde poți întâlni oameni noi la fel de pasionați ca tine și, nu în ultimul rând, un spațiu care să faciliteze formarea sau creșterea comunităților care se regăsesc în lumea tabletop: fie că vorbim de board games, wargaming, card games sau role-playing.

Care au fost dificultățile pe care le-ați întâmpinat?

Uitându-ne în urmă, cea mai mare barieră a fost probabil legată de faptul că am venit pe piață cu un concept destul de diferit: combinația de magazin, boardgame anticafe, spațiu de cowork și de evenimente – dar lumea a ajuns în timp să înțeleagă și să aprecieze tot ce am reușit să construim. Acest lucru s-a văzut prin creșterea pe care au cunoscut-o toate comunitățile care ne susțin prin prezența și activitatea lor, și pentru care suntem foarte fericiți.

Ce vă dă energie în ceea ce faceți?

Știm că sună clișeic, dar cea mai mare satisfacție o primim când vedem zâmbetele oamenilor care vin la noi. Senzația pe care o trăim când vedem că spațiul e plin de oameni care sunt relaxați, se distrează, se simt bine e ceea ce ne dă energie să continuăm.

Cum ați resimțit această perioadă de criză și cum v-ați adaptat?

Am preferat tot timpul să prioritizăm siguranța și sănătatea echipei și a comunității și încă de la început am fost probabil un pic mai precauți decât prevedeau restricțiile în vigoare. Chiar dacă asta ne-a afectat, suntem în continuare de părere că a fost și este atitudinea corectă.  Desigur, nu a fost deloc ușoară perioada asta. Activitatea noastră implică în mod esențial interacțiunea socială, lucru care, în contextul pandemiei, este complet nerecomandat.

Însă am căutat soluții și credem noi că am reușit să păstrăm într-o oarecare măsură comunitatea activă și în starea de urgență: am mutat o bună parte din evenimente online, în mediul virtual, indiferent că vorbim de board games jucate virtual, sesiuni de role-playing online, evenimente de card games sau discuții și întâlniri cu comunitatea de wargaming. Tot în perioada asta am deschis și magazinul online, lucru care a ajutat enorm prin faptul că le-a permis celor care apreciază ceea ce facem să ne susțină în continuare. 
Iar acum că am putut să deschidem și zonele de co-work și de joacă, suntem foarte atenți să oferim toate condițiile de siguranță necesare pentru oricine vine să lucreze la noi sau să joace un board game.

Ce ați învățat în această perioadă?

Multe. Dar probabil principala lecție a fost că oricât te-ai pregăti, oricât ai planifica, oricât ai anticipa – există întotdeauna o doză de neprevăzut care te poate afecta în moduri nebănuite. Iar aici, ceea ce face diferența e abordarea și atitudinea cu care faci față acestor momente – alături de o echipă creativă și entuziastă se pot găsi tot timpul soluțiile potrivite, la timpul potrivit. 

Ce urmează pentru business-ul vostru?

E clar că lucrurile nu vor mai fi la fel, lumea nu va mai fi la fel, iar business-urile vor fi nevoite să se adapteze. Se vorbește mai nou despre un nou val, acel „low touch economy”, care va veni cu multe schimbări în comportament, în restricții și reguli sociale. Suntem convinși că avem capacitatea de a ne adapta la toate acestea. Și ceea ce ne motivează e faptul că știm că vom trăi în același timp într-o lume în care oamenii vor dori din nou, într-o formă sau alta, să se bucure de acele experiențe sociale care le-au lipsit enorm multora în ultima perioadă. Iar noi vom fi acolo pentru ei.

Povestiți-ne despre un brand românesc care vă place.

E greu de ales un singur brand românesc, ne plac foarte multe. Însă dacă ar fi să alegem ceva, credem că amândurora ni se pare extraordinar demersul și munca celor de la MagiCAMP, cu tot ceea ce fac ei.





There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.