Ce înseamnă să devii mediator? De ce unii mediatori sunt eficienţi, şi alţii ineficienţi? Ce calităţi te ajută în rezolvarea disputelor? Este un talent înnăscut sau sunt calităţi ale căror dimensiuni pot fi dezvoltate? Cursurile de specialitate în domeniu s-au axat în primul rând pe îmbunătăţirea tehnicilor mediatorilor şi pe sporirea înţelegerii teoriei din spatele practicii. În volumul de faţă autorii se concentrează asupra unui al treilea aspect al evoluţiei unui mediator şi anume asupra dezvoltării personale a acestuia, susţinând că «prezenţa» mediatorului, aspect care are un impact profund asupra procesului de mediere, este mai degrabă dictată de cine este acel mediator decât de ce este el sau ce face el.
Cartea se adresează atât mediatorilor care doresc să îşi sporească abilităţile de a rezolva conflicte şi să îşi depăşească limitele de cunoaştere şi îndemânare din acest domeniu, oferind cititorului un sprijin în descoperirea propriului drum către un stil propriu, cât şi psihologilor, psihoterapeuţilor, specialiştilor din domeniul asistenţei sociale şi tuturor celor care, în practica lor, se confruntă cu delicata problemă a facilitării soluţionării disputelor şi conflictelor.
Daniel Bowling este avocat, mediator, formator în mediere şi director al biroului Resolve de la Washington D.C. A fost primul CEO al ACR (The Association for Conflict Resolution), director executiv al SPIDR (Society of Professionals in Dispute Resolution) şi fondator al primei organizaţii de mediere din South Carolina.
David A. Hoffman este avocat, mediator şi evaluator la Boston Law Collaborative, o firmă multidisciplinară dedicată rezolvării conflictului. Este preşedintele secţiunii pentru rezolvarea disputelor din American Bar Association şi a fost profesor de mediere, negociere şi drept familial la Northeastern University Law School şi Harvard Law School.