The Silence of the Lambs (1991)
Filmul are in centru relatia dintre un agent FBI Clarice Starling si un geniu criminal, Hannibal Lecter. Dupa o serie de crime si rapiri, agenta FBI se vede nevoita sa apeleze la serviciile fostului psiholog, pentru a o putea salva pe femeia rapita, dar pentru asta trebuie sa-i cistige intii increderea. Agenta FBI Clarice Starling este trimisa sa se ocupe de cazul unui monstruos ucigas in serie, supranumit Buffalo Bill pentru ca obisnuieste sa-si jupoaie victimele. Aceasta apeleaza la ajutorul unui psihiatru canibal aflat in inchisoare pe nume dr. Hannibal Lecter. Hannibal are o fascinatie pentru tarana agenta la fel ca si nevoia pentru crima. Un targ pe muchie de cutit se impune intre ambitioasa agenta si monstrul obsedat, insa Starling trebuie sa se confrunte nu numai cu propriii demoni, ci si cu o forta malefica atat de puternica, incat s-ar putea sa mature totul din calea ei.
Miller's Crossing (1990)
Tom Reagan este sfatuitorul lui Leo, un sef mafiot din vremea prohibitiei. Cand Leo intra intr-un conflict cu un alt sef mafiot, Caspar, din cauza unui agent de pariuri care-l inselase pe acesta, Tom incearca sa mentina pacea intre cele doua grupuri rivale, dar se trezeste intr-o situatie de adevarat razboi in care nimic nu este ceea ce pare.
The Thin Red Line (1998)
Fiecare îşi poartă singur războiul propriu. Aceste cuvinte pot descrie cel mai bine drama de faţă, remake în altă notă a filmului din 1964. Witt este un dezertor ce trăieşte în pace cu băştinaştii şi natura care, în preziua bătăliei de la Guadalcanal, în 1943, este prins de americani, pentru a fi retrimis în linia întîi. Membrii grupului de ostaşi au, fiecare în parte, cîte o soartă aparte. Astfel, Keck moare ucis de o grenadă, căpitanul John Gaff ştie că oamenii săi vor muri din cauza dorinţei superiorului său de a căpăta o avansare, McCron sfîrşeşte prin a înnebuni, iar Bell este părăsit de preaiubita sa soţie. Dar, în condiţiile acestea improbabile, legăturile în grup se consolidează, cei rămaşi ajungînd ca, în mijlocul ororilor războiului, să formeze o familie, cu atît mai mult cu cît senzaţia de rupere de restul lumii se accentuează pe parcursul întregului film, supravieţuirea grupului fiind unicul motiv al luptei. Reflecţiile lui Witt asupra naturii umane, a naturii şi a războiului asigură nu numai coerenţă filmului, dar constituie şi miza finală a acestuia.