Bestsellerul nr. 1 în lista New York Times a cărţilor pentru copii, Jurnalul unui puşti şi aventurile protagonistului şi-au făcut milioane de fani în întreaga lumea, romanul având reputaţia de stimulent al poftei pentru lectură în rândurile puştilor.
Descoperă fenomenul Diary of a Wimpy Kid (Jurnalul unui puşti), probabil cea mai de succes serie de cărţi pentru copii din istorie după Harry Potter: peste 35 de milioane de exemplare vândute în toată lumea, tradusă în aproape 40 de limbi.
Primul titlu din seria Jurnalul unui puşti, prin care autorul american Jeff Kinney şi-a făcut un senzaţional debut pe piaţa editorială internaţională, a rămas, timp de 89 de săptămâni, cea mai bine vândută carte din prestigioasa listă de literatură pentru copii a celor de la The New York Times. Doar doi autori în afară de Kinney au avut, într-un an, mai mult de un titlu în lista celor mai bine vândute 25 de cărţi ale cotidianului american: Barack Obama şi Stephanie Meyer.
În martie 2010 a fost lansat în cinematografele americane lungmetrajul realizat de 20th Century Fox după Jurnalul unui puşti, filmul bucurându-se de un mare succes şi fiind programat să ajungă în curând şi pe marile ecrane din România.
Cei mici, care nu se dau, de cele mai multe ori, în vânt după „sportul" lecturii, s-au îngrămădit nu doar la citit, ci şi la recenzii: mulţi dintre cei care au empatizat cu ingeniosul personaj s-au înregistrat povestind şi ridicând în slăvi cărţile lui Kinney, postându-şi filmuleţele pe YouTube. În reţelele sociale precum Facebook, au apărut ca ciupercile după ploaie grupuri de fani ai seriei Jurnalul unui puşti, iar în căsuţa de email a autorului au ajuns până acum peste 60.000 de mailuri de la micii cititori, care doreau fie să-l felicite, fie să ştie mai multe despre bucătăria internă a cărţii lor preferate.