carti marketing feature

De la sfaturi practice la strategii inedite: 12 cărți de marketing și comunicare pe care merită să le citești

Marketingul reușește să îmbine într-un mod aparte arta cu știința și lucrează cu unul dintre cele mai importante instrumente din lume: atenția oamenilor. Însă într-un domeniu în continuă schimbare, chiar și pentru cei mai talentați oameni de marketing și specialiști în comunicare, doar intuiția nu mai este de ajuns. Printre cele mai importante resurse prin care îți poți completa cunoștințele sau dobândi unele noi sunt cărțile despre marketing, scrise de specialiști, antreprenori și profesioniști care lucrează la consolidarea celor mai importante branduri din lume.

Descoperă recomandările noastre de cărți despre strategii de marketing de la cei mai buni autori în domeniu și de la oameni care au trecut prin experiențe de viață inedite, al căror mesaj a ajuns în întreaga lume.

Asta înseamnă marketing de Seth Godin

Editura Publica, 2019, traducere de Raluca Chifu

Poți comanda cartea aici.

Scopul marketingului nu mai este doar despre a crește notorietatea produsului sau a brandului, despre vânzări sau despre KPI. Marketingul cu adevărat puternic se bazează pe empatie, schimbare, generozitate, rezolvarea problemelor și emoție. Cei mai de succes oameni de marketing observă ce își doresc oamenii, simpatizează cu ei și, cel mai important, le oferă soluții.

În Asta înseamnă marketing, Seth Godin te ajută să înțelegi de ce este important ca mesajul tău să ajungă la oamenii potriviți, nu neapărat la cât mai mulți oameni. Totodată, te învață cum să le oferi altora instrumentele potrivite pentru a-și atinge obiectivele, cum să remarci oportunitățile de a crea și, foarte important, cum să obții încrederea.

Afaceri în stil Punk de James Watt

Editura Publica, 2017, traducere de Dana Gheorghe

Poți comanda cartea aici.

James Watt este cel care a pus bazele berăriei artizanale BrewDog pornind de la dorința de a revoluționa consumul de bere și de a arăta ce înseamnă o băutură bună. În câțiva ani, BrewDog a devenit o afacere uriașă și o fabrică de bere artizanală cunoscută în toată lumea, cu sute de mii de fani. Berea artizanală cu gust desăvârșit, barurile și crowdfundingul au ajutat la creșterea și dezvoltarea afacerii sale, dar și la câștigarea renumelui mondial.

Pe lângă povestea interesantă despre cum a luat naștere berăria, Afaceri în stil Punk oferă sfaturi inedite despre cum să îți conduci afacerea într-un stil „punk”, cu metode de marketing neconvenționale și multă pasiune.

Adevăr de Hector Macdonald

Editura Publica, 2021, traducere de Mihaela Sofonea

Poți comanda cartea aici.

Două afirmaţii reale despre același lucru pot face impresii complet diferite asupra oamenilor care le ascultă şi este firesc pentru cei care transmit ceva să selecteze adevărurile care le servesc scopurile. Așa-numitele „adevăruri” sunt folosite atât constructiv, cât și amăgitor de afaceri, media, politicieni, advertiseri și chiar de oamenii obișnuiţi în conversații de zi cu zi. Cum îți dai, însă, seama care este perspectiva reală?

Adevăr este o lectură captivantă care te pune pe gânduri și care te ajută să înțelegi mai bine cât de profund sunt influențate mentalitățile și acțiunile noastre de „adevărurile” pe care cei din jurul nostru le spun sau le promovează.

Hit Makers de Derek Thompson

Editura Penguin Books Ltd, 2018

Poți comanda cartea aici.

Nimic nu ajunge viral pur și simplu, fiecare poveste, hit sau video are un întreg mecanism în spate, care-l ajută să devină astfel un fenomen cultural. De la începuturile artei impresioniste până la povestea Facebook, de la micii designeri de pe Etsy până la originile Star Wars, Derek Thompson nu lasă nimic necercetat și încearcă să descopere motivele pentru care unele produse au reușit să atragă un public atât de larg.

Hit Makers este un tur de forță prin ultimul secol al celor mai de succes fenomene din cultura pop și spune povestea fascinantă a modului în care funcționează societatea, dar și cum să obții cea mai valoroasă monedă actuală – atenția oamenilor.

Supertehnici de comunicare de Alan C. Fox

Editura Curtea Veche Publishing, 2020, traducere de Ruxandra Comșa

Poți comanda cartea aici.

Societatea se bazează pe anumite reguli vizibile, proclamate cu tărie de părinţi, profesori sau lideri religioși, dar și pe unele reguli invizibile și standarde de conduită în societate. Pentru a obține tot ce este mai bun de la viață este important să ai în vedere aceste reguli, să le înțelegi și să știi cum să te folosești de ele.

Supertehnici de comunicare pune la un loc tot ce a Alan C. Fox a învățat din experiența sa în finanţe, artă, afaceri imobiliare şi viaţă de familie, împărtășind modul de a gândi, experienţa, succesul şi greşelile. Cartea te încurajează să gândești pragmatic și să te bucuri de micile victorii cotidiene, dar și cum să comunici eficient, indiferent de situația în care te afli.

Secretul unui storyteller de Carmine Gallo

Editura ACT si Politon, 2020, traducere de Dana Dobre

Poți comanda cartea aici.

Secretul unui storyteller vorbește despre arta de a spune povești transformatoare, povești care consolidează încrederea, stimulează vânzările și inspiră oamenii. Te vei întâlni pe parcursul cărții cu unii dintre cei mai mari storytelleri de brand din timpurile noastre, de la care afli lecții importante și descoperi povești de succes.

Printre cele mai interesante cărți de marketing, Secretul unui storyteller este o alegere ideală dacă vrei să înțelegi mai bine ce înseamnă marketing de succes, cum să creezi povești în care oamenii să creadă și în care să se regăsească.

Când. Secretele științifice ale momentului perfect de Daniel H. Pink

Editura Publica, 2018, traducere de Mihaela Sofonea

Poți comanda cartea aici.

Bazându-se pe numeroase studii din psihologie, biologie și economie, Când. Secretele științifice ale momentului perfect îți arată cum să trăiești și să muncești în mod optim pentru a avea succes. Chiar dacă presupunem deseori că alegerea momentului ideal în care să faci anumite lucruri se bazează pe noroc sau intuiție, cartea de față arată că este, de fapt, vorba de o știință.

Când. Secretele științifice ale momentului perfect este o carte de marketing și nu numai, care te învață cum să gestionezi timpul mult mai bine, astfel încât să ajungi la rezultatele dorite. Timpul este o știință, o ecuație pe care o poți rezolva dacă vrei să muncești mai inteligent, iar fiecare decizie importantă începe cu întrebarea când?

Working Backwards. Insights, Stories, and Secrets from Inside Amazon de Colin Bryar, Bill Carr

Editura Pan Macmillan, 2021

Poți comanda cartea aici.

În Working Backwards, doi dintre cei mai longevivi directori Amazon dezvăluie principiile și practicile care au dus la succesul uneia dintre cele mai mari companii din lume. Autorii detaliază toate cele paisprezece reguli ale imperiului Amazon și dezvăluie modul în care direcționează procesul decizional la toate nivelurile. Printre acestea se numără: obsesia pentru clienți, gândirea pe termen lung, dorința de inovare și profesionalismul.

Printre cele mai bune cărți despre marketing, Working Backwards este atât un ghid practic, cât și povestea modului în care compania a ajuns să producă atât de mult. De la ce înseamnă să lucrezi la Amazon, la modul în care orele multe petrecute acolo le-a afectat viața personală, Colin Bryar și Bill Carr arată că Amazon nu este creația de geniu a unui singur lider, iar succesul a fost obținut prin multă muncă și respectarea unui set de principii și practici bine definite și riguros executate.

Jab, Jab, Jab, Right Hook. How to Tell Your Story in a Noisy Social World de Gary Vaynerchuk

Editura HarperCollins Publishers Inc, 2013

Poți comanda cartea aici.

Ce înseamnă o postare bună, cum să înțelegi mai bine fiecare platformă de social media și cum să comunici eficient sunt câteva dintre insight-urile pe care le găsești în cartea lui Gary Vaynerchuk. Antreprenorul și expertul în social media dezvăluie sfaturi importante despre cum să te conectezi cu clienții ca să-ți dezvolți afacerea și să depășești concurența.

Jab, Jab, Jab, Right Hook. How to Tell Your Story in a Noisy Social World este o hartă complexă și detaliată a strategiilor de marketing care funcționează pe rețelele de socializare. Comunicarea este în continuare cheia, însă contextul și modul în care o faci contează acum mai mult ca niciodată.

Small Data. Indicii mărunte care scot la iveală trenduri în masă de Martin Lindstrom

Editura Publica, 2016, traducere de Emilia Vasiliu

Poți comanda cartea aici.

În Small Data, Martin Lindstrom dezvăluie diverse date și indicii descoperite în călătoriile sale prin lume, care leagă lucruri aparent fără legătură între ele și menite să ajute afaceriștii să-și dezvolte sau să-și relanseze afacerile deja existente, care nu mai funcționează. De la cum magneții de frigider arată foarte multe detalii despre oameni, dacă știi cum să te uiți, la cum a folosit frica de foc a celor din Arabia Saudită pentru a crea un concept de mall unde să le fie anulată aceasta teamă.

Dincolo de a fi o carte de marketing plină de informații interesante, Small Data este și un studiu social, cultural și emoțional despre factorii psihologici care influențează națiuni sau diferite grupuri de oameni și despre cum ne sunt afectate obiceiurile fără să ne dăm seama. O carte deosebită care îți antrenează mintea și te face să te gândești mai bine cum suntem ca oameni și ce small data se află chiar în casele noastre.

Catalizatorul. Cum poți schimba opiniile oricui de Jonah Berger

Editura Publica, 2020, traducere de Dan Crăciun

Poți comanda cartea aici.

E dificil să-i faci pe ceilalți să-și schimbe opiniile, dar și mai dificil este să îți dai seama ce îi oprește cu adevărat. De multe ori depunem eforturi persuasive, facem presiuni și insistăm, dar nimic nu se clintește din loc. Oamenii de succes, care reușesc să producă schimbări, știu că nu este vorba despre a insista sau despre a furniza mai multe informații, ci este despre a fi un catalizator, a deveni acel ceva care înlătură obstacolele și ridică barierele din calea schimbării.

Catalizatorul. Cum poți schimba opiniile oricuieste o carte concludentă și captivantă despre marketing și comunicare, dar nu numai. Afli cum schimbă catalizatorii opiniile în cele mai dificile situații: de la cum îi conving negociatorii pentru eliberarea ostaticilor pe răpitori să se predea, la cum fac brandurile ca produsele lor să aibă succes la scară largă sau cum declanșează activiștii mișcările sociale.

Growth Hacker în Marketing de Ryan Holiday

Editura ACT și Politon, 2018

Poți comanda cartea aici.

În Growth Hacker în Marketing Ryan Holiday vorbește despre cum branduri puternice precum Facebook, Airbnb sau Twitter nu s-au folosit de marketingul tradițional – lansări în presă, spoturi publicitare la TV sau afișe. În locul acestora, ei s-au concentrat pe o altfel de strategie – growth hacking, reușind astfel, în ciuda bugetelor modeste de la început, să ajungă la cât mai mulți oameni/consumatori.

Pragmatică și practică, Grow Hacker în Marketing este o lectură de bază deopotrivă pentru antreprenori la început de drum, dar și pentru cei care vor să înțeleagă mai bine cum funcționează marketingul și cum să crești imaginea unui brand de la zero. Folosind termeni ușor de înțeles, cartea explică ce înseamnă growth hacking-ul și oferă strategii reale și tactici de aplicare.

Indiferent dacă lucrezi în domeniu, ești antreprenor la început de drum și vrei să-ți faci cunoscut brandul sau pur și simplu ești atras de misterul din spatele celor mai de succes companii din lume, te invităm să descoperi pe raftul nostru mai multe cărți de marketing interesante și pline de sfaturi practice.



There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.