managementul timpului carte

12 cărți despre managementul timpului și despre cum să găsești calea spre o viață mai productivă

Indiferent de profesie, responsabilități, termene limită sau găsirea echilibrului între muncă și viață personală, fiecare dintre noi poate că simte uneori că se află într-o permanentă cursă contra cronometru. Chiar dacă nu putem adăuga mai multe ore unei zile, putem însă crea iluzia de mai mult timp învățând cum să-l gestionăm mai bine. Cărțile pot fi unii dintre acei ghizi care să ne îndrume de-a lungul procesului și să ne ofere unele dintre soluțiile și trucurile de care avem nevoie pentru a reuși să fim mai eficienți și a ne maximiza productivitatea.

De aceea îți propunem o selecție de cărți fascinante despre managementul timpului, care te vor ajuta să înțelegi care sunt mecanismele prin care să-ți valorifici la maxim potențialul și să găsești calea spre o viață mai productivă și mai plină de sens.

4 ore săptămâna de lucru de Timothy Ferriss

Editura Act și Politon, 2022, traducere de Măriuca Dinu

Poți comanda cartea aici.

Bestseller New York Times, 4 ore săptămâna de lucru oferă o nouă perspectivă asupra vieții și  modului în care ar trebui privită societatea de astăzi. Ferriss dă la o parte planul de viață tradițional „amânat”, în care oamenii lucrează deseori peste program, cu puține concedii timp de decenii în încercarea de a economisi bani pentru a se relaxa la finalul vieții, după pensionare. Cartea propune strategii dintre cele mai practice pentru cum să ajungi să câștigi mai mult muncind mai puțin, dar mult mai organizat.

Timothy Ferriss, antreprenor, scriitor, investitor, consultant pentru peste 30 de deținători de recorduri mondiale în sporturi profesioniste și olimpice și campion național la kickboxing chinezesc, îți oferă prin intermediul a 4 ore săptămâna de lucru designul unui stil de viață ideal. Acela în care să ai timp liber suficient să poți călători și să faci ceea ce îți place dar în care să și muncești și să câștigi mai mulți bani decât atunci când jobul era singura ta preocupare.

Successful Time Management de Patrick Forsyth

Editura Kogan Page Ltd, 2022

Poți comanda cartea aici.

Successful Time Management este plină de sfaturi, instrumente și tehnici care să te ajute să revizuiești și să evaluezi managementul timpului tău și să adopți, dacă este cazul, practici noi pentru a-l îmbunătăți. Cartea include exerciții și soluții practice despre cum să te concentrezi pe rezolvarea problemelor cheie, cum să fii mai eficient și să obții rezultate de durată.

Deși include informații riguros selectate despre maximizarea productivității atât în viața profesională, cât și acasă, Successful Time Management  este scrisă într-o manieră prietenoasă și accesibilă, ceea ce o face pe cât de utilă, pe atât de captivantă.

O lume fără e-mail de Cal Newport

Editura Publica, 2021, traducere de Emilia Vasiliu

Poți comanda cartea aici.

Bazându-se pe ani buni de investigații, Cal Newport, autor de bestselleruri și profesor de informatică, susține că modul în care privim și abordăm munca este greșit, iar apoi expune o serie de principii și de instrucțiuni concrete pentru a remedia problema. O lume fără e-mail vorbește despre cum acel inbox plin îți poate afecta capacitatea de concentrare. Cu cât petreci mai multe zile oferind răspunsuri la mesaje care îți fragmentează atenția, cu atât ai mai puțină bandă mentală pentru o muncă substanțială.

Începe cu ce nu-ți place de Brian Tracy

Editura de Curtea Veche Publishing, 2022, traducere de Alina Gabriela Rudeanu

Poți comanda cartea aici.

Începe cu ce nu-ți place oferă sugestii simple și ușor de realizat pentru a-ți maximiza productivitatea. Cartea nu vorbește doar despre instrumentele care vor da un impuls eficienței tale, ci și despre cele care te vor ajuta să descoperi la ce te descurci cel mai bine. Fiecare dintre cele 21 de capitole prezintă un mod nou de a pune capăt amânării lucrurilor și a te concentra pe terminarea task-urilor într-un timp mai scurt.

Dacă te trezești adeseori că amâni lucruri și ai probleme când vine vorba de prioritizarea sarcinilor, atunci Începe cu ce nu-ți place este alegerea potrivită pentru tine. Vei descoperi 21 de metode care să te ajute să nu mai procrastinezi și vei învăța să-ți prioritizezi sarcinile în așa fel încât să faci lucrurile la care ești cel mai priceput cât de bine poți, în cel mai scurt timp.

Renunță la ceas de Laura Vanderkam

Editura Curtea Veche Publishing, 2021, traducere de Carmen Cuculescu

Poți comanda cartea aici.

Renunță la ceas este o radiografie a timpului care pare că nu ne ajunge niciodată și care pare că ne scapă printre degete oricât de mult am încerca să îl organizăm. Cercetările Laurei Vanderkam pornesc de la demascarea așa-numitelor soluții eficiente de care sunt pline rețelele de socializare și te învață ce înseamnă să nu te mai simți grăbit/ă, să te bucuri în tihnă de lucrurile în care crezi și să simți libertatea timpului tău.

Scrisă pe un ton relaxat și cu mult umor, Renunță la ceas vine cu argumente bazate atât pe date științifice, cât și pe propria experiență a Laurei Vanderkam. Vei descoperi ce îi face pe oamenii foarte productivi și lipsiți de griji să aibă suficient timp și cum să duci la capăt mai multe sarcini fără să-ți pierzi răbdarea.

The Everyday Hero Manifesto de Robin Sharma

Editura HarperCollins Publishers, 2021

Poți comanda cartea aici.

The Everyday Hero Manifesto îi aduce în prim plan pe oamenii, eroii de zi cu zi, pe care îi întâlnim sau cu care lucrăm și care au un impact foarte mare asupra dezvoltării noastre. În timp ce aplaudă astfel de eroi pe care i-a întâlnit la rândul lui, Robin Sharma vorbește despre cum fiecare dintre noi își poate manifesta puterile și talentul ascuns, cum putem transforma frica în combustibil, problemele în putere și necazurile din trecut în triumfuri. Astfel, ne putem proteja împotriva procrastinării și a lucrurilor care ne distrag atenția.

În parte carte de memorii, în parte manual de instrucțiuni pentru creșterea performanței și în parte poveste motivațională despre cum să ajungi la o libertate mentală și spirituală, The Everyday Hero Manifesto trece în revistă instrumentele care te pot ajuta să-ți valorifici la maxim potențialul și să fii supereroul propriei tale vieți. Dacă îți place să te delectezi ascultând cărțile preferate, The Everyday Hero Manifesto dispune și de audiobook via AudioTribe.

4000 de săptămâni. Time management pentru muritori de Oliver Burkeman

Editura Publica, 2022, traducere de Anca Bărbulescu

Poți comanda cartea aici.

Presupunând că trăiești până la 80 de ani, vei avea la dispoziție puțin peste 4000 de săptămâni în care să faci tot ce crezi că e nevoie pentru o viață împlinită. Și totuși, rareori facem legătura dintre lupta din fiecare zi împotriva timpului și problema reală atunci când vine vorba despre time management: cum să folosim cel mai bine cele aproximativ 4000 de săptămâni pe care le avem la dispoziție?

4000 de săptămâni. Time management pentru muritori este un ghid practic, amuzant și, nu în ultimul rând, profund despre timp și administrarea lui în favoarea noastră. Oliver Burkeman se inspiră din înțelepciunea filosofilor, psihologilor și mentorilor spirituali antici și contemporani pentru a-ți arăta cum să te bucuri experiențele pentru care chiar ai timp, fără să cazi în capcana dezamăgirii că nu le poți face pe toate și cum să găsești echilibrul între muncă și viața personală.

Timp ca să crești de Marina Khidekel

Editura Curtea Veche, 2022, traducere de Bogdan Ghiurco

Poți comanda cartea aici.

În Timp ca să crești, Marina Khidekel și redactorii Thrive și-au propus să vină cu soluții cât mai simple și ușor de pus în practică pentru a scăpa de burnout și stres. În fiecare zi ne confruntăm cu responsabilități și noi sarcini de îndeplinit, iar munca ne ocupă cea mai mare parte din viață.  Succesul însă nu presupune sacrificarea stării noastre de bine, ci dimpotrivă: întreținerea sa este esențială pentru mai multă productivitate.

Timp ca să crești este o carte despre time management care oferă soluții pentru a ajunge la acea stare de bine și de liniște pentru a face față provocărilor din fiecare zi, fără să le lași să te afecteze. Vei descoperi un ghid practic și complet prin care oricine încearcă să supraviețuiască în jungla urbană poate să câștige lupta cu burnoutul.

Metoda GTD pentru adolescenți de David Allen

Editura ACT și Politon, 2021, traducere de Romica Lixandru

Poți comanda cartea aici.

Metoda GTD pentru adolescenți este un ghid practic care oferă strategii simple și clare pentru cum să fii mai eficient, să îți gestionezi timpul mai bine și să duci lucrurile la bun sfârșit. Premisa lui David Allen e simplă: productivitatea este direct proporțională cu abilitatea noastră de a ne relaxa. Doar cu o minte limpede și gânduri organizate ne putem atinge maximul de productivitate și putem să ne descoperim potențialul creativ.

De la principii de bază la trucuri dovedite, Metoda GTD pentru adolescenți te va ajuta să înțelegi mai bine modul cum funcționează creierul tău, să-ți gestionezi mult mai bine viața și sarcinile pe care le ai de îndeplinit și să te bucuri de mai mult timp liber pentru tine și activitățile care îți plac. E o carte de dezvoltare personală potrivită pentru adolescenții care trebuie să facă față provocărilor școlare din ce în ce mai stresante, dar și pentru adulții care vor să-și maximizeze productivitatea la muncă sau în viața personală.

Stabilirea priorităților de Stephen R. Covey, A. Roger Merill, Rebecca R. Merill

Editura Litera, 2020, traducere de Florin Slapac, Gabriela Inea

Poți comanda cartea aici.

Într-o lume aflată în permanentă schimbare, în care fel și fel de evenimente au loc fără ca noi să putem face ceva în privința asta, singurul lucru pe care îl putem controla sunt deciziile noastre. Un prim pas către un management eficient al timpului este de a începe introspecţia și a-ți programa prioritățile în funcție de ce este important pentru tine.

Stabilirea priorităților este lectura  potrivită dacă ești în căutarea unei cărți despre managementul timpului care să-ți ofere o imagine de ansamblu asupra ce înseamnă stabilirea priorităților cu instrumente accesibile, relaxarea în fața deciziilor și mai multă încredere în sine.

1 oră în plus pe zi de Jerome Dumont, Will Declair, Bao Dinh

Editura Niculescu, 2021, traducere de Ana Ionesei

Poți comanda cartea aici.

Bazându-se pe sfaturi culese de la peste 300 de antrepre­nori de succes, 1 oră în plus pe zi pune la un loc câteva dintre cele mai bune strategii și secrete pentru a-ți crește produc­tivitatea. Astfel, pe tot parcursul cărții descoperi cum să-ți planifici programul de lucru cât mai eficient, cum să reduci la jumătate timpul petrecut cu trimiterea de e-mail-uri și cum să alungi gândurile care îți distrag atenția. 

1 oră în plus pe zi este o carte utilă deopotrivă antreprenorilor care se simt epuizați, angajaților care suferă de sindromul de burnout, dar și adolescenților sau studenților care simt că nu mai au timp liber.

Productivitate la superlativ de John Martin

Editura Amaltea, 2021

Poți comanda cartea aici.

Ai sentimentul că întorci mereu problemele pe toate părțile și că amâni tot timpul câte ceva? Tinzi mereu să vezi partea negativă a lucrurilor și te afectează părerile celorlalți? Îți dorești să fii mai creativ și să ai o productivitate mai mare? Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este da, atunci poate este momentul să îți schimbi perspectiva. John Martin explică șase inițiative cheie – la care adaugă un proces în trei etape, cu care poți crea un sistem de obiective personalizat și durabil pentru a-ți crește nivelul de productivitate.

Printre cele mai interesante cărți despre managementul timpului, Productivitate la superlativ combină sfaturi practice cu trucuri mai puțin cunoscute. Cartea vine în ajutorul oricui vrea să-și maximizeze productivitatea, să depășească temerile și îndoielile și să învețe să aibă mai multă răbdare, atât cu sine cât și cu ceilalți.

Explorează rafturile Cărturești și descoperă mai multe cărți utile despre managementul timpului care să te ajute să-l câștigi de partea ta. Fie că vrei să-ți crești productivitatea, să nu mai procrastinezi, să scapi de o obișnuință proastă – vei putea fi cu un pas mai aproape de realizare.

Poți comanda agenda aici.

Dacă vrei mai mult ajutor pentru managementul timpului o agendă poate fi aliatul tău de nădejde. Fie că ești adeptul listelor și fanul planificărilor până la cel mai mic detaliu, ești o fire creativă care are nevoe de un spațiu ideal unde să-și înșiruie ideile sau ai nevoie de un instrument pe care să te bazezi când vrei să te organizezi alege o agendă ingenioasă de la Karst realizată din piatră, rezistentă la apă, puternică și reciclabilă.

O selecție de cărți despre managementul timpului, care te vor ajuta să înțelegi care sunt mecanismele prin care să-ți valorifici la maxim potențialul și să găsești calea spre o viață mai productivă și mai plină de sens.
Poți comanda agenda aici.

Iar dacă vrei ca agenda ta să devină și una dintre cele mai eficiente unelte de productivitate, atunci un hobby care te va fascina în totalitate este un bullet journal. Alege un planner de la Moleskine pe care poți să-l personalizezi în funcție de nevoile și prioritățile tale.



There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.