GALERIA TEATRULUI ROMÂNESC se întregește cu o carte dedicată unei figuri emblematice a Teatrului Național din Cluj, Anton Tauf, slujitor al scenei clujene de peste patruzeci și cinci de ani, de când absolvea Institutul de Teatru din București, la clasa Beatei Fredanov și a lui Octavian Cotescu, din anul 1968.
A lucrat cu mari regizori ai vremii, începând cu Vlad Mugur, care l-a adus în orașul de pe Someș, imediat după absolvirea facultății și în al cărui Hamlet testamentar a făcut un formidabil Polonius. Colaborările lui continuă cu György Harag, Aureliu Manea, Mircea Marin, Alexa Visarion, Alexandru Tatos, Alexandru Dabija, Mona Chirilă, Anca Bradu, Tudor Lucanu. Dar cel mai îndelungat și plin de succes drum împreună a fost acela cu Mihai Măniuțiu sub direcția de scenă a căruia au rezultat roluri memorabile: Macbeth din Macbeth de Shakespeare, Segismundo din Viața e vis de Calderón de la Barca, El din Cerul înstelat deasupra noastră de Ecaterina Oproiu, Chirică din Omul cu mârțoaga de George Ciprian, Petruchio din Îmblânzirea scorpiei de Shakespeare, Domnul Jurdain din Burghezul gentilom de Molière, Profesorul din Lecția de Eugène Ionesco, Popa din Tulburarea apelor de Lucian Blaga.
Partitura din Antoniu și Cleopatra de Shakespeare a fost unanim apreciată de critică, Victor Parhon scriind la acea oră „E încă un merit al lui Mihai Măniuțiu, acela de a ni-l revela pe Anton Tauf ca pe unul dintre cei mai înzestrați și mai importanți actori ai generației sale, capabil să susțină cu strălucire și forță roluri de o mare complexitate și anvergură, precum acest Antoniu, reprezentând o culme a creațiilor sale actoricești realizate la Naționalul clujean”. Noblețea și perspectiva elevată asupra destinului de artist l-a călăuzit spre o „exemplară disciplină profesională, o autoexigență nemiloasă, o stare de religiozitate față de artă”, cum spunea despre el Justin Ceuca.