Cartea nu își propune nici să apere, dar nici să condamne contabilitatea creativă. Lucrarea reprezintă o cercetare amplă, care își propune ca, pe parcursul a cinci capitole, să dezvolte conceptul de contabilitate creativă și să dezbată principalele direcții în care se dezvoltă aceasta, cu referire la maximizarea rezultatului entității (dacă se urmărește atragerea de noi investitori) sau, din contră, la minimizarea acestuia (dacă se urmărește plata unor impozite mai mici).
Pentru cei care nu sunt de acord cu folosirea tehnicilor de contabilitate creativă, lucrarea de față poate fi folosită ca un instrument prețios care prezintă pe larg tehnicile de contabilitate creativă cel mai des întâlnite și, astfel, cititorul, pus în gardă, poate depista cu ușurință manipulările contabile atunci când le întâlnește și poate lua astfel decizii în cunoștință de cauză. Pe de altă parte, pentru cei interesați să cosmetizeze situațiile financiare, lucrarea oferă o descriere a practicilor contabilității creative, însoțită de exemple practice, atât din perspectivă națională, cât și continentală și anglo-saxonă, precizând de asemenea care ar putea fi riscurile folosirii unor astfel de tehnici.