Lucrarea urmărește proiectarea unui model de analiză pragmalingvistică a discursului publicitar, care să înlesnească înțelegerea sensului acestui tip de discurs orientat de finalitatea pragmatică. Modelul de analiză propus de autoare cuprinde următoarele etape: determinarea naturii și descrierea discursului publicitar; descrierea aspectelor fundamentale care țin de nivelul structural – argumentativ și retorico – argumentativ prin care se individualizează acest tip de discurs; relaționarea textului cu contextul în care are loc enunțarea, ținând cont de latura interacțională a comunicării publicitare; analiza elementelor paraverbale și nonverbale care participă la constituirea sensului; dezvăluirea strategiilor de realizare a finalităților pragmatice ale publicității, cum ar fi seducerea și manipularea receptorului.
Lucrarea surprinde analiza unei game variate de tipuri de discurs publicitar românesc actual, difuzate prin intermediul undelor radio și de televiziune, reclame în format electronic, tipărit etc. (peste 300 de texte și 40 de imagini). Textele publicitare sunt transcrise conform normelor actuale de transcriere și alcătuire a corpusurilor.Cartea se adresează celor interesați de domeniul pragmaticii, comunicării, jurnalismului, constituind un instrument ce favorizează înțelegerea complexității discursului publicitar și a altor tipuri de discurs public (jurnalistic, politic).