Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      ×

      Sărbătorim 24 de ani împreună și ai codul CARTU24 pentru -20% la toată oferta în stoc 24h

      Imaginea romanilor in operele scriitorilor maghiari

      Imaginea romanilor in operele scriitorilor maghiari

      9.0 / 10 ( 1 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2019
      Editura:
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      250
      ISBN:
      9786067993042
      Dimensiuni: l: 15cm | H: 21cm
      Adaugă în coș
      3000
      20% cod:CARTU24i
      Discountul se acordă prin aplicarea codului în campul aferent la plasarea comenzii.
      Livrare în 24h! (a doua zi) Stoc limitat

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Studiul de imagologie literara pe care ni-l propune Felician Pop ne plaseaza ferm intr-un teritoriu de frontiera unde de obicei se conjuga, instrumentate intr-un construct imaginar simbolic persistent, pulsiuni colective si reprezentari notionale care tin deopotriva de literatura (respectiv, critica litrerara), comparatism, etnopsihologie si antropologie, istoria mentalitatilor si imaginarul colectiv. Este vorba de un context specific - cel al reprezentarii celuilalt, a vecinului, a semenului de alta etnie - care se fundamenteaza indeosebi pe extrapolarea diferentelor, a reprezentarii categoriale diferentiatoare a strainului, de obicei acela din apropierea geografica (vecinul, megiesul).
      Pentru a-l defini generic, arhifenotipal, pe strain sau pe celalalt (pe outsider, am putea spune cu un barbarism des uzitat astazi), mentalul colectiv convoaca si intretine un solid „agregat mitoid", cum l-au numit specialistii genului. El se constituie din clisee, stereotipii, miteme, abstractizari reductive, generalizari uniformizatoare, pentru a crea, in cele din urma, o imagine simbolica a celuilalt, o marca a alteritatii, o reprezentare generica a unei identitati colective extranee. Este vorba de o eticheta imagologica puternic colata pe subiectul categorial, atat de persistenta incat ea va fi aproape imposibil de dizlocat din mentalul poporului care o produce.
      In articularea teoretica a demersului sau, autorul face cu justete necesarele diferentieri si tipologizari in ceea ce am putea numi o retorica a diferentei. In cazul nostru este vorba de un intreg proces de cristalizare a figurii romanului in imaginarul cultural maghiar, ca si de avatarurile diacronice ale acestui tip de reprezentare.
      Cartea probeaza convingator ca, mai mult decat ne-am fi asteptat, romanii si ungurii au o buna parere unii despre altii, nu atat din cauza istoriei lor comune, ci mai ales in pofida acestui fapt. - Prof. univ. dr. George Achim

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.