Isus intre talhari. Scrieri de istoria artei si a culturii

Isus intre talhari. Scrieri de istoria artei si a culturii

6.3 / 10 (16 voturi)
NaN
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicarii:
2012
Editura:
Tip coperta:
Paperback
Nr. pagini:
320
ISBN:
9786066006385
Dimensiuni: l: 18cm | H: 26cm

6990
Livrare în 24h! (a doua zi) În stoc

Preț valabil exclusiv online!
Împachetare cadou gratuită!
Transport gratuit peste 150 de lei.
Retur gratuit în 14 zile.
Ai întrebări? Contactează-ne!
Descriere

Contine 12 studii, bogat ilustrate, frunct al unor cercetari intinse pe parcursul multor ani, revazute si actiualizate pentru publicarea lor si in limba romana, in volum. Tematicile abordat sunt diverse, regrupate in doua sectiuni, prima intitulata "Certitudinea metodi si simbolul". Titlul studiului de baza din aceasta sectiune, corespunde cu titlul cartii; el este dedicat in intregime analizarii importantei exceptionale atat a plasarii cronologice a Rastignirii lui Antonello da Messina (pictura reintoarsa recent la Muzeul National Brukenthal din Sibiu, dupa decenii de expunere la Muzeul National de Arta al Romaniei) cat si a contextului interactiunilor artistice in mijlocul carora a fost generata. Operatiunea este strict necesara pentru definirea mai exacta a raporturilor artistice intre lumea mediteraneneana a secolului al XV-lea si cultura artistica "nordica" unei tipologii iconografice si a a tehnicii. Tehnica abordarii problemei este deductiva, dar fara pretentia unui raspuns definitiv la numeroasele intrebari generate de examinarea comparata a operelor de arta legate direct sau in direct de Rastignirea lui Antonello.

Recenzii și comentarii

Punct contrapunct de ALDOUS HUXLEY Nota 10

de F. P. | 31/08/2019 22:11

Punct contrapunct e un roman de Aldous Huxley unde depistăm unele conflicte interioare care se dezvoltă în societatea engleză după primul război mondial. Multitudinea de personaje construite de Huxley coexistă într-o relație a teoriei contrapunctului, în care fiecare personaj crede vădit în anumite idei a existenței divinității și respectiv a diavolului, a dragostei, a exprimării sentimentelor și necesității acestora, ale claselor înalte și ale celor inferioare, ale picturilor, ale acelor goliciuni formate din uleiul excesiv transpus pe pânză. Romanul ne exprimă un soi de idei în care reușește să ne formeze și o legătură dintre muzică și divinitate, dintre adulter și creație, dintre clasa socială și spiritualitate. Amalgamul de teorii este exprimat în stil polifonic unde răzbat direcții controversate. Oamenii din romanul lui Huxley își trag rădăcinile dintr-un bob de idei care se fixează bine și care se dezvoltă treptat crezând în ele până l-a sfârșit sau aproape până la sfârșit. Romanul său e o expresie teoretică a vieții în care există o posibilitate că ne putem regăsi câtuși de puțin măcar în unul dintre personaje.

Adaugă o recenzie
Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.