A doua parte a secolului al XIX-lea marcheaza o ofensiva decisa a zonei modale de provenienta nationala (in primul rand folclorica, dar partial si religioasa), indreptata catre limbajul muzical al Romantismului, tot mai saturat de elementele cromatice ale unui tonalism care continua sa se „dilate”, prevestind „explozia” sa care va conduce catre atonalitate si apoi catre dodecafonie. Mugurii acestui modal national, cu adanci si temeinice radacini in culturile traditionale folclorice ale unor tari in care creatia populara era puternica, bine individualizata, putin sau deloc alterata de influenta muzicii culte tonale, se ivesc in prima jumatate a sec. XIX: Chopin, Glinka, Smetana, Liszt sunt cei care patrund primii intr-un tinut practic necunoscut pana atunci. Le vor urma curand, in a doua jumatate a secolului XIX, Ceaikovski, Dvořák, Albeniz, Granados, dar mai ales Edvard Grieg si Modest Musorgski, compozitori care decid sa implice strategii de limbaj specifice modalului in discursul lor muzical (inca de provenienta tonala).
Mic tratat de scriitura modala
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicarii:
2014
Editura:
Tip coperta:
Paperback
Nr. pagini:
272
ISBN:
6422374002765
Dimensiuni: l: 21cm | H: 30cm
3000
Livrare în 24h! (a doua zi)
În stoc
Preț valabil exclusiv online!
Împachetare cadou gratuită!
Transport gratuit peste 150 de lei.
Retur gratuit în 14 zile.
Ai întrebări? Contactează-ne!