În Principiul Morcovului, Adrian Gostick şi Chester Elton explică pe înţelesul tuturor cele mai simple şi, totodată, cele mai sigure metode pe care managerii le folosesc pentru a-şi motiva eficient angajaţii. Recunoaşterea meritelor nu cere timp — se poate face cât ai bate din palme — şi nu presupune o suplimentare consistentă a bugetului de cheltuieli.
Bazându-se pe studii de caz privitoare la companii de vârf precum Disney, DHL, KPMG sau Pepsi Bottling Group, autorii demonstrează că forţa transformatoare a recunoaşterii meritelor produce îmbunătăţiri uimitoare ale rezultatelor procesului operaţional din afaceri: rentabilitate, randamentul activelor sau marja de operare. Managerii eficienţi îşi conduc echipele cu ajutorul Morcovilor (recunoaştere şi recompense), nu prin impunerea autorităţii sau prin măsuri coercitive. În felul acesta, obţin niveluri ridicate în ceea ce priveşte productivitatea, angajamentul şi păstrarea forţei de muncă sau satisfacerea clienţilor.