Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      ×

      Call center-ul nostru va fi închis în perioada 3-6 mai. Comenzile plasate în perioada 2 mai, ora 16:00 - 6 mai vor fi procesate începând cu 7 mai. Din acest motiv, este posibil să existe întârzieri în procesarea comenzilor săptămâna viitoare, iar timpul de livrare să fie mai mare decât în mod normal. Facem tot ce se poate pentru a va trimite comanda cât mai repede și vă mulțumim pentru sprijin! Vă dorim Paște fericit și multă sănătate!


      Utopie si heterotopie in arta din Romania anilor 1950-1970

      Utopie si heterotopie in arta din Romania anilor 1950-1970

      Variatiile canonului artistic
      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Categorii:
      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2019
      Editura:
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      524
      Colectie:
      ISBN:
      9786068265575
      Dimensiuni: l: 16cm | H: 23cm
      Adaugă în coș
      3800
      Livrare în 24h! (a doua zi) În stoc

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Aceasta carte este o forma a tezei de doctorat sustinute la UNArte in 2017. Lucrarea se doreste a fi atit un studiu institutional, cit si un studiu al transformarilor canonului artistic in primele decenii de comunism. Perioada analizata se intinde aproximativ intre prima Conferinta Nationala a Uniunii Artistilor Plastici (1950) si a patra Conferinta (1973), cu mici extinderi inainte si dupa aceste doua momente. In vederea unor abordari nuantate a fenomenelor artistice, au fost cercetate anumite fonduri arhivistice, publicatiile vremii, literatura testimoniala, cataloagele de expozitie si au fost realizate interviuri. Modelele teoretice utilizate circumscriu, in cea mai mare parte, conceptele de putere si identitate. Analizarea informatiei cu acest instrumentar metodologic a condus la concluzia ca puterea comunista s-a consolidat abia in momentul in care a produs efecte pozitive, a provocat dorinte si a modelat comportamente.

      Statul comunist nu a rezistat doar prin teroare, ci si prin alianta cu o clasa sociala privilegiata, cea a creatorilor de arta deveniti functionari de stat. Pe de alta parte, acestia au stiut sa foloseasca momentele de relaxare ideologica pentru a dobindi o oarecare autonomie de gindire si de actiune in raport cu puterea politica totalitara, pentru a transgresa codurile si a transforma normele, folosind in mod creativ cadrul de actiune pe care l-au avut la dispozitie.

      Magda Predescu


      Magda Predescu este cercetator la Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, unde preocuparile ei pentru arta din perioada comunista s-au concretizat in proiecte documentare si expozitionale. Este membru al AICA International. A primit granturi de cercetare din partea Getty-Colegiul Noua Europa, Archives de la Critique d’Art (Rennes) si Maison des Sciences de l’Homme (Paris). Intre studiile publicate in ultimii ani se numara: „Miscarea artistica timisoreana si redefinirea canonului artistic in perioada de liberalizare politica” (Di suo’ maniera e di suo’ aria. Studii in onoarea Ancai Oroveanu, 2012); „Arhitectura si arta monumentala pe litoralul romanesc in perioada dezghetului politic. Dezvoltarea taberei de tineret de la Costinesti, 1970-1972” (Vederi incantatoare: urbanism si arhitectura in turismul romanesc de la Marea Neagra in anii ’60-’70, 2015); „Aderarea Uniunii Artistilor Plastici la organisme internationale. Studiu de caz: Asociatia Internationala a Artelor Plastice - AIAP” IDEA arta + societate,#48, 2015); „Expozitia Medium, moment de sinteza a neo-avangardelor sub semnul post-conceptualismului” Arta in Romania intre anii 1945-2000. O analiza din perspectiva prezentului, 2016); „Crearea Uniunii Artistilor Plastici si rolul acesteia in formarea artistului de stat in primii ani de la infiintare” (The State Artist in Romania and Eastern Europe: The Role of the Creative Unions, 2017); „Le Festival mondial de la jeunesse et des étudiants, moment d’échanges inattendus et mal contrôles” (Studia Politica. Romanian Political Science Review, nr. 2, 2017); „Uniunea Artistilor Plastici in perioada 1954-1963: intre aparat de stat si dispozitiv” (Studia Politica. Romanian Political Science Review, nr. 3, 2017).

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.