Ce înseamnă planetarizare/mondializare/globalizare în sintagma “capitalism planetar”, sau “mondial”, sau “global”? Să fie vorba oare de faptul că piaţa se extinde dincolo de graniţele naţiunilor? Şi/sau de toate celelalte detalii produse de teoria globalizării (modificările spaţio-temporale, cele din industrie, tehnologie, comunicare; multinaţionalele, externalizarea, monopolul, standardizarea planetară, persistenţa nedreptăţilor de toate felurile în pofida discursului umanist al drepturilor omului şi al demnităţii fiinţei imane)? În ce mă priveşte, aici au intervenit cu adevărat decisiv Heidegger şi Granel, împingînd chestiunea în direcţia a ce anume se depliazăsub toate aceste forme, răspunsul fiind acela că e vorba de un fel de tipar, de o matrice i-reală (formală), la rigoare: de o “structură” (de ceva “fără substanţă” deci, dar cu valoare de “lege a lumii”, pentru a împrumuta aici chiar expresia lui Granel). Chestiunea mea, aceea a diferenţei dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel, vizează detaliile acestei matrici şi, mai precis, diferenţele adăugate de Granel conceptului heideggerian de esenţă a tehnicii şi celui marxian de capital – ceva ce s-ar putea numi pe scurt “chestiunea graneliană a Producţiei”.
Diferenta dintre conceptul de piata al lui Heidegger si cel al lui Granel
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicarii:
2013
Editura:
Tip coperta:
Paperback
Nr. pagini:
140
Colectie:
ISBN:
9786068265186
Dimensiuni: l: 16cm | H: 23cm
3000
Livrare în 24h! (a doua zi)
În stoc
Preț valabil exclusiv online!
Împachetare cadou gratuită!
Transport gratuit peste 150 de lei.
Retur gratuit în 14 zile.
Ai întrebări? Contactează-ne!