O abordare respectuoasa. Subtila arta de a pune intrebari in loc de a face afirmatii
Intr-o companie sanatoasa comunicarea este esentiala. Dar de mult prea multe ori, atunci cand interactionam cu oamenii, in special cu cei care ne raporteaza, le spunem pur si simplu ceea ce credem ca ei trebuie sa stie. Acest lucru ii blocheaza. Pentru a genera noi idei si a evita greselile dezastruoase, pentru a dezvolta agilitatea si flexibilitatea, trebuie sa practicam O abordare respectuoasa.
In aceasta carte este definit si explicat mai intai ce inseamna o abordare respectuoasa, in capitolul 1. Pentru a intelege pana la capat ce inseamna respectul, este necesar sa diferentiem cele trei tipuri de respect:
1) respectul pe care il simtim in preajma celor mai in varsta sau a demnitarilor;
2) respectul pe care il simtim in prezenta celor care ne uimesc prin realizarile lor; si
3) respectul de circumstanta, care rezulta din faptul ca din cand in cand depindem de altcineva pentru a indeplini o sarcina la care ne-am angajat.
Pentru unii cititori acesta din urma va insemna doar o desfacere academica a firului in patru, dar recunoasterea celui de al treilea tip de respect este cheia abordarii respectuoase si a construirii unor relatii pozitive.
Pentru a explica pana la capat abordarea respectuoasa, capitolul 2 va oferi mai multe exemple scurte, iar in capitolul 3 se discuta cum difera aceasta modalitate de chestionare de alte tipuri de intrebari pe care le-am putea pune.