O revelaţie pentru personalităţile alfa de pretutindeni
Lumea afacerilor e plină de personalităţi alfa, acestea fiind în mod definitoriu nişte forţe motrice, care îşi asumă responsabilităţi, obţin rezultate uimitoare şi dau o imensă valoare organizaţiilor lor. Însă mulţi dintre masculii alfa provoacă în jur, cu imprudenţă, consecinţe distructive. Adesea extrem de competitivi, beligeranţi şi nerăbdători, aceşti lideri autoritari îşi împovărează uneori colegii şi subalternii, în detrimentul propriilor cariere şi al obiectivelor firmei.
Cartea de faţă oferă o perspectivă profundă asupra factorilor ce sensibilizează o personalitate alfa şi asupra modului în care poate fi gestionat mai eficient un comportament alfa — fie că este cel propriu, fie că îi aparţine unui coleg sau şef.
Autorii prezintă remarcabila dinamică a sindromului masculului alfa şi definesc următoarele patru tipuri de personalităţi alfa:
• comandantul — câinele din fruntea haitei, care poate fi un pit bull;
• vizionarul — visătorul ale cărui viziuni se pot dovedi imposibile;
• strategul — geniul analitic care poate fi un atotştiutor încăpăţânat;
• executantul — şoferul care îşi poate conduce colegii şi subalternii în stâlp.
Propunând o largă varietate de exerciţii şi teste, liste de sarcini, sfaturi şi rapoarte de evaluare, autorii arată, pentru toate tipurile de personalitate alfa, cum pot fi potenţate atuurile lor esenţiale şi unice, limitându-se în acelaşi timp riscurile inerente.
Personalităţile alfa sunt resurse în mod natural valoroase. Prin înţelegerea nuanţelor fiecărui tip şi prin ajustarea adecvată a comportamentului, aceşti oameni pot deveni lideri mai eficienţi, capabili să optimizeze performanţele proprii şi pe cele ale echipei şi organizaţiei. De asemenea, cei care lucrează cu sau pentru personalităţi alfa vor descoperi cum pot să direcţioneze excelenţa acelor colegi şi să evolueze în preajma lor.