Calculatoarele – peste tot auzim de ele. Pentru unii un domeniu de vis, pentru alţii un „rău” necesar. Credem că nu există persoană intelectuală şi nu numai care să nu îşi dorească un calculator personal sau cel puţin să aibă acces la unul.
Un lucru este cert în ziua de azi. Nu există domeniu şi nu ar trebui să existe persoane care să nu aibă măcar acces la un calculator pentru că argumente sunt fără limită, începând de la avalanşa de cunoştinţe, de informaţie care implicit înseamnă putere, de multitudinea de posibilităţi de comunicare şi uşurare a muncii efective.
Astăzi nu se vorbeşte în zadar despre aşa numita societate informaţională şi aceasta este socotită o comunitate al cărei bun esenţial, informaţiile, s-au dezvoltat încontinuu.
A face un rezumat sintetic despre posibilităţile de utilizare a calculatorului este o sarcină aproape imposibilă.
Calculatoarele au pătruns în domenii pentru care nu au fost gândite la început. Oamenii sunt în mod natural superiori calculatorului mai puţin în activitățile de rutină, care constau în acţiuni repetitive. În aceste domenii, calculatorul poate înlocui omul în totalitate. Cu toate acestea, chiar şi acolo unde sunt necesare bogăţia de idei, creativitatea sau puterea de decizie, calculatoarele încep să fie utilizate, cel puţin ca ajutoare.
Utilizarea de software în educaţie fizică şi sport, începe să acopere o problematică pe cât de necesară pe atât de acută în aria curriculară a specializării şi profilului.
Educaţia fizică şi sportul ca fenomene sociale de nivele mondiale şi naţionale, cu implicaţii profunde în stabilirea şi dezvoltarea capacităţilor de cercetare umană, nu pot fi ocolite de influenţele informatizării.
Această carte îşi propune ca finalitate transmiterea unor cunoştinţe interdisciplinare, având scopul de a semnala existenţa unor concepte, principii, legi, mijloace, metode şi procedee, elaborate şi verificate care ar putea asigura volumul şi calitatea informaţiilor necesare domeniului având drept scop abilitarea specialiștilor pentru a se folosi de cunoştinţele necesare pentru recoltarea, prelucrarea, transmiterea şi valorificarea informaţiilor, a conceptelor şi a tehnicilor de informatizare.