VIZITATORUL, cartea cu numărul 122 a celui mai prolific scriitor român în viață, Grid Modorcea, care a scris cărți de toate genurile, este al 32-lea roman al său. Un roman elitist, pentru cei inițiați în artă, fiindcă romanul face o istorie a artei într-un mod ingenios, derulând aprig, polemic, pe aripi de savantă cultură, povestea unui scriitor care a visat să se facă pictor și își imaginează ucenicia sa la unii dintre marii artiști ai lumii. Cu suportul nativ al Vizitatorului, un personaj din lumea în care ar vrea să trăiască, spațiul și timpul sunt abolite și va reuși să ajungă în atelierele acestor mari artiști mult visați.
O carte de înțelepciune, cu întâmplări semnificative din viața unor genii ca Michelangelo, Leonardo, Bosch, Van Gogh, Cézanne, Picasso, Dali, Brâncuși, Frida Kalho, Georgia O’Keeffe sau a românilor Victor Brauner, Jacques Hérold, Marcel Iancu, Jules Perahim, Mircea Ciobanu, Ion Grigore, Adrian Ghenie, Corneliu Vasilescu și mulți alții. De altfel, paginile dedicate suprarealiștilor, și avangardiștilor în general, sunt cele mai dense și spectaculoase. Un loc aparte ocupă Andy Warhol, fondatorul pop-art. De asemenea, nu lipsesc poveștile colecționarilor, culisele de la marile case de licitații, Christie’s și Sotheby’s.
Viața artiștilor și culisele artei sunt la fel de interesante și misterioase ca și opera lor. Însă a privi opera prin prisma vieții este o cale literară seducătoare, plină de surprize neașteptate. Istoria artei ca un roman? Iată un pariu câștigat.
Călătoria Ucenicului vrăjitor, vizitat de o călăuză supranaturală, este de natură fantastică și este redată în stilul „dialogurilor” lui Platon, excelând dialogul autorului cu personajul său.
Vizitatorul îl ajută pe Ucenic să-și împlinească visul într-un viitor îndepărtat, unde pictopoezia este rege, deși din capul locului își dă seama că scrisul este un fel de pictură, după cum pictura este un fel de scriere.