Costin Soare este unul dintre cei mai apreciaţi şi activi artişti români, îmbinând în mod fericit o frumoasă carieră concertistică (chitarist şi lutist) cu cea pedagogică (cadru asociat dr. la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti şi profesor la C.N.A. „Dinu Lipatti”), fiind, de asemenea, director artistic al Festivalului Internaţional „Serile de chitară”, proiect de succes în cadrul căruia concertează chitarişti de top din întreaga lume.
Cu o experienţă de 10 turnee (inter)naţionale la activ (peste 70 de concerte în ţară şi străinătate – Ungaria, Danemarca, China – în ipostază solistică sau alături de muzicieni precum flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, violistul Marius Ungureanu şi actriţa Daniela Nane), un CD lansat în 2014, „Nocturne şi dansuri”, altul în 2017, „Twenty Shades of Music” (alături de Ion Bogdan Ştefănescu), cu peste 250 de concerte desfăşurate în ţară şi străinătate, muzicianul-chitarist Costin Soare este un promotor neobosit al muzicii clasice prin intermediul unui instrument a cărui voce intimă şi repertoriu sunt apreciate de publicul larg.
Pasionat de muzica contemporană, a iniţiat un proiect unic în lumea chitaristică de la noi, intitulat „Musica...”, parte a Festivalului Internaţional „Serile de chitară”, prin care încearcă să stimuleze creaţia pentru instrument, ocolit, până de curând, de majoritatea compozitorilor valoroşi din România. De la debutul proiectului, în 2012, la Muzeul Naţional „George Enescu”, a cântat în cele 8 recitaluri peste 20 de lucrări în primă audiţie, scrise de compozitori precum: Dan Dediu, Carmen Cârneci, Violeta Dinescu, Gabriel Almaşi, Gabriel Mălăncioiu, Şerban Marcu, Cătălin Ştefănescu-Pătraşcu, Sebastian Androne, Sebastian Ţună.
Este absolvent al cursurilor de master ale Royal Scottish Academy of Music and Drama – Glasgow, UK, cu o bursă completă de studii oferită de Associated Board of Royal Schools of Music, iar în perioada 2006 - 2008 studiază în cadrul „programului pentru profesori” la Universitatea de Educaţie (Departamentul de Muzică) din Sapporo, Hokkaido, Japonia (cursuri de dirijat orchestră, analiză-forme muzicale şi orchestraţie), ca bursier al guvernului japonez. În 2011, obţine titlul de Doctor în Muzică cu menţiunea “Magna cum laudae” pentru teza de doctorat intitulată „Sonata pentru chitară în perioada 1920-1950 – Generaţia neoromantică”; în perioada martie 2012 - februarie 2013 este cercetător bursier post-doctoral „MIDAS” al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, lucrând la o nouă ediţie a celor „4 suite pentru lăută” (transcripţia pentru chitară) de Johann Sebastian Bach.