Cinci motive pentru a alege manualul:
1. Are un conţinut sistematizat şi accesibil, fiind gândit ca un permanent dialog cu elevul, urmat de un feedback corespunzător, iar activităţile propuse ajută profesorul să poată dirija învăţarea, atât în timpul lecţiilor, cât şi în afara acestora, putând reprezenta şi un model pentru formularea unor activităţi noi.
2. Este conceput într-o manieră inovatoare, provocând elevul să analizeze, să aplice, să extragă informaţii sau să exerseze cunoştinţele prin joc didactic, oferind un mod de învăţare bazat pe înţelegere şi explicare, nu pe memorare şi reproducere. Diversitatea activităţilor şi a tipurilor de interacţiune (elev-elev, elev-profesor) stimulează curiozitatea elevului şi îl menţin implicat activ în procesul învăţării.
3. Interdisciplinaritatea este asigurată prin interpretarea unor texte literare în corelaţie cu conţinuturile ştiinţifice, prin activităţi care presupun competenţe digitale, prin aprecierea matematică a unor caracteristici, fenomene, procese din mediul înconjurător, dar şi prin rezolvarea de probleme. Activităţile indicate pentru alcătuirea portofoliului au rolul de a stimula preocuparea elevilor pentru activitatea independentă de documentare şi de selectare a informaţiilor.
4. Promovează aplicarea cunoştinţelor asimilate în situaţii reale de viaţă, asigurând astfel transferul informaţional, exersarea capacităţilor de investigaţie ştiinţifică, stimularea motivaţiei pentru protejarea naturii şi formarea unei atitudini responsabile prin antrenarea elevilor în acţiuni de cunoaştere şi de ocrotire a mediului natural.
5. Conţinuturile şi activităţile propuse dezvoltă unele abilităţi sociale ale elevilor – capacitatea de a coopera şi de a lucra împreună cu ceilalţi şi empatia. Elevii sunt încurajaţi să dezvolte concepte noi şi să privească lucrurile din perspective diferite, sunt provocaţi să se implice în autoevaluare şi interevaluare, precum şi în rezolvarea unor situaţii-problemă.