Hercule Poirot se află în faţa unui nou mister: de data aceasta, trebuie să descâlcească iţele unui caz de crimă vechi de 16 ani. Atunci, Caroline Crale a fost condamnată la moarte pentru uciderea soţului său, excentricul artist Amyas, totul fiind considerat o crimă pasională. Acum însă, Lucy, fiica rămasă orfană, vrea să descopere ce s-a întâmplat cu adevărat în ultimele clipe din viaţa părinţilor ei, convingându-l pe Poirot să-i dea o mână de ajutor. Şi lucrurile sunt cu atât mai complicate cu cât există nu unul, ci cinci posibili criminali. In aproape fiecare titlu de Christie, punerea în scenă implică un cerc restrâns de suspecţi - un număr limitat de criminali potenţiali din care să aleagă. O casă de ţară, o navă, un tren, un avion, o insulă - toate acestea îi oferă un cadru care limitează numărul de potenţiali ucigaşi şi asigură faptul că în ultimul capitol nu va fi demascat un personaj total necunoscut. De fapt, Christie mărturiseşte: "Iată o turmă de suspecţi din care îmi voi alege răufăcătorul. Vedeţi dacă puteţi zări oaia neagră". Poate fi vorba de patru (Cu cărţile pe masă) sau cinci (Cei cinci purceluşi) sau de un vagon plin de călători, ca în Crima din Orient Express. Din "Jurnalul secret al Agathei Christie".