„Chiar in momentul in care citesti aceste randuri, exista o persoana in viata ta cu care ti-ai dori sa relationezi si cu care trebuie sa comunici“, scrie Mark Goulston. „Nu o poti face insa – ceea ce te scoate din minti. Poate ca este vorba despre cineva de la serviciu: un subordonat, un membru al echipei, un client sau seful tau. Sau poate cineva de acasa: un partener, unul dintre parinti, un adolescent sfidator ori un fost sot furios.“ Daca reusesti sa induci acelei persoane o stare de liniste mentala si de receptivitate, ai sanse mari sa relationezi cu ea, indiferent ca este vorba despre cineva din anturajul personal sau din mediul profesional.
Baricadele dintre oameni reprezinta, de fapt, bariere in calea succesului, a progresului si a fericirii, asa ca relationarea eficienta este nu numai o arta, ci si o abilitate esentiala. Cum sa comunici... ascultand iti pune la indemana nu numai tehnicile si increderea de a aborda oameni „imposibili“, ci si de a transforma situatii frustrante in rezultate productive si in relatii trainice si fructuoase.
„Indiferent ca abia ai iesit de pe bancile scolii, ca esti agent de vanzari sau CEO, odata ce stapanesti aceste abilitati, le poti folosi oricand“, spune Mark, care a testat aceste strategii in cei 30 de ani de experienta in care a lucrat cu firme precum General Electric, IBM, Goldman Sachs, Kodak, Federal Express, Hyatt si Disney.