Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      ×

      Call center-ul nostru va fi închis în perioada 3-6 mai. Comenzile plasate în perioada 2 mai, ora 16:00 - 6 mai vor fi procesate începând cu 7 mai. Din acest motiv, este posibil să existe întârzieri în procesarea comenzilor săptămâna viitoare, iar timpul de livrare să fie mai mare decât în mod normal. Facem tot ce se poate pentru a va trimite comanda cât mai repede și vă mulțumim pentru sprijin! Vă dorim Paște fericit și multă sănătate!


      Directii majore in receptarea spiritului nipon in spatiul literar si publicistic romanesc in perioada 1920-2010  -2 volume
      Directii majore in receptarea spiritului nipon in spatiul literar si publicistic romanesc in perioada 1920-2010  -2 volume
      Directii majore in receptarea spiritului nipon in spatiul literar si publicistic romanesc in perioada 1920-2010  -2 volume

      Directii majore in receptarea spiritului nipon in spatiul literar si publicistic romanesc in perioada 1920-2010 -2 volume

      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2018
      Editura:
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      512
      ISBN:
      9789737261901
      Indisponibil
      Indisponibil online

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Pentru europenii de azi, Japonia e fie un spatiu de admiratie (pentru ca a devenit in scurt timp, dupa un razboi devastator, o putere socio-economica mondiala), fie o imagine exotica, eventual paseista, fie locul din care provin milioanele de turisti estivali, pregatiti sa fotografieze expeditiv si vorace toate locurile de interes ale Batranului Continent, fara sa iti sugereze ca ar si intelege cu adevarat despre ce este vorba. Analizele Mihaelei Hasu-Balan se opresc, foarte avizat, asupra acestor aspecte de comportament colectiv robotizat, metodologia cartii listand avizat, analitic o suita de concepte si sintagme specifice pentru spiritul nipon contemporan. Astfel, societatea nipona de azi face distinctia dintre kodokushi (batranii care sunt lasati sa se stinga lent, singuri) si hikikomorii, izolatii (sau autistii) de 15-30 de ani, alienarea fiind sursa multor texte. Literatura de tip nantonaku (a existentei la intamplare) e simptomatica, fiind descrisa de catre Shuichi Kato astfel: „Barbati si femei egoiste, adesea inteligenti, adesea emotivi si aproape intotdeauna melancolici, care duc o viata fara nici un tel. Devin pasionati de noutati, de lucruri care au legatura cu moda: imbracaminte, muzica, mancare, casa si, in fine, de raportul dintre barbat si femeie. Ei nu fac altceva decat sa mearga la cumparaturi, sa dea telefoane, sa se intalneasca cu prietenii si sa faca dragoste. Nici pasiuni amoroase, nici ura, nici personalitate puternica, ci totul nantonaku (la intamplare, fara a sti de ce)." Totul se intampla intr-o mentalitate care face scrupulos distinctia dintre jungbungaku (cultura inalta, sofisticata) si taishu bungaku (literatura de consum, harazita marelui public), si unde ti se spune cu cifre foarte precise cajungbungaku e o realitate vetusta, crepusculara. Parcurgand cu folos foarte buna carte a Mihaelei Hasu-Balan, veti intelege mai bine literatura lui Haruki Murakami, a lui Kenzaburo Oe, Hiromi Kawakami si a altor scriitori niponi de mare calibru, carear merita oricand Premiul Nobel. (Stefan Borbdy, volumul I)


      Reelaborand, in aceasta carte, o vasta lucrare de doctorat dedicata impactului pe care Japonia l-a avut, de-a lungul catorva decenii, asupra vietii culturale romanesti, Mihaela Hasu-Balan (de provenienta din Fagaras) distinge, diacronic, intre o cultura calma, serena (clasica), si una „nebuna" (contemporana, partial postmoderna sau chiar contraculturala), punandu-si o intrebare care apare in mintea majoritatii intelectualilor japonezi din„era Haruki Murakami": mai poate fi abordata Japonia de azi, supertehnologizata si sediu al atator concerne care domina lumea, cu instrumentele de lucru nostalgice ale Japoniei serene de odinioara? Benzile desenate manga au cucerit tinerii planetei, generand o sensibilitate de tip nou, nevrotica si alienata: sunt ele produsele de ultima ora ale unei evolutii organice multimilenare, pentru care greblatul unei gradini e sursa de intensitate si contemplatie — sau altceva? Cartea confirma ceea ce spun, de altfel, majoritatea textelor de referinta: societatea Japoniei de azi e puternic normata de legi nescrise, restrictive,„barbatul-cutie"al lui Kobo Abe nefiind doar o metafora, ci si un deziderat disciplinar. (Stefan Borbdy, volumul II)


      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.