Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      ×

      Call center-ul nostru va fi închis în perioada 3-6 mai. Comenzile plasate în perioada 2 mai, ora 16:00 - 6 mai vor fi procesate începând cu 7 mai. Din acest motiv, este posibil să existe întârzieri în procesarea comenzilor săptămâna viitoare, iar timpul de livrare să fie mai mare decât în mod normal. Facem tot ce se poate pentru a va trimite comanda cât mai repede și vă mulțumim pentru sprijin! Vă dorim Paște fericit și multă sănătate!


      Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica

      Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica

      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2019
      Editura:
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      310
      ISBN:
      9786067494327
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Adaugă în coș
      3900
      Livrare în 24h! (a doua zi) În stoc

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Daniel Ciurel abordează, într-o manieră proaspătă și tentantă, un sector relativ puțin investigat al creației eminesciene: cel publicistic. Înarmat cu achizițiile criticismului retoric tradițional și ale neoretoricii, cu lecturi extinse în domeniul argumentării mediatice, cu o cunoaștere exemplară a tehnicilor jurnalistice de persuasiune, Daniel Ciurel identifică într-un corpus vast de texte strategiile retorice abordate de Mihai Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist.
      Forța persuasivă a articolelor eminesciene, demonstrează autorul, provine din credibilitatea și autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audienței (pathos) și din structurarea logică a argumentelor (logos).
      Ethos-ul se manifestă prin strategii retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autorității, strategiile citării și strategiile prevenirii.
      Cititorul acestei cărți poate descoperi cum Eminescu își asumă diverse ipostaze retorice, între dimensiunea științifică, pozitivă, savantă, cu trimitere la logos, cea vizionară, profetică, tributară pathos-ului și până la atitudinea satirică sau didactică, vizând ethos-ul.
      Pathos-ul se manifestă prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice și interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorică și strategiile reproșului și amenințării.
      Argumentarea retorică (logos) apelează la raționamente verosimile prin deducție, inducție, analogie și metaforă.
      Cele trei mari articole de doctrină (Influența austriacă asupra românilor din Principate, Icoane vechi și icoane nouă și Studii asupra situației) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, conținând esența gândirii lui sociale și politice, dar cuprind și principalele structuri retorice din opera jurnalistică.
      Demersul critic se încheie cu analiza strategiilor satirice, polemice și pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevărată literatură de idei. Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizează prioritar pe ethos, polemica este centrată pe logos, în timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos.

      MARIANA CERNICOVA-BUCĂ

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.