Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      Fundamente ale Sociologiei Educatiei

      Fundamente ale Sociologiei Educatiei

      Limba:
      Romana
      Data publicarii:
      2014
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      272
      ISBN:
      9786065372559
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Adaugă în coș
      2400
      30.00lei
      20% reducerei
      Discountul se acordă de la prețul de referință (cel mai mic preț din ultimele 30 de zile).
      Discountul se aplică numai comenzilor online.
      Livrare în 24h! (a doua zi) În stoc
      Livrare astăzi cu bicicleta.
      Livrare în 24h! (a doua zi)

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Provocări ale sociologiei educaţiei

      Cărțile de sociologia educației au fost scrise de cele mai multe ori de sociologi. Metodologia lor a vizat, în mod special, aplica­rea so­cio­lo­giei la problematica educației încadrată mai mult sau mai puţin rigid, la nivelul sistemului de învăţământ, pri­vită, ca acțiu­ne cu funcţie pronunţat sau chiar exclusiv socială, explicită și im­pli­cită. Pe urmele lui Durkhein, pedagogia a fost redusă, astfel, inva­ria­bil, uneori iremediabil, doar la sta­tutul de ”teorie prac­tică”, su­bor­donată conceptual și normativ sociologiei, aplica­ții­lor extinse sau restrânse ale acesteia.
      Pe de altă parte, mai există și o altă cale istorică de inițiere și ger­­mi­nare a sociologiei educației care pleacă de la premisele re­la­­­tiv sta­tice oferite de curentul pedagogiei sociale. Această abor­­da­re întreține o multitudine de teme mai mult sau mai puțin ma­jo­re sau minore, fundamentate teoretic sau propagate ideo­­lo­gic, cen­­trate asupra relației complexe și adesea con­tradictorii dintre so­cietate și educație, teme tratate simbolic sau practic, dez­vol­ta­te la nivel ge­ne­ral sau particular, școlar, uni­versitar, comunitar etc.
      Cartea pe care o prefațăm evită extremismul ambelor ten­din­țe, identificabile în istoria gândirii pedagogice moderne. Este con­s­tru­ită teoretic, metodologic și practic la nivelul unui poten­ţial curs de so­ciologia educației, absolut necesar în siste­mul deschis de formare inițială și continuă a cadrelor didactice de la toate treptele siste­mu­lui de învățământ. Angajează un proces de ree­chilibrare a curricu­lu­m-ului pedagogic universitar, înclinat, de decenii mai mult spre zona psihologiei educației decât spre cea, echivalentă valoric, a so­cio­logiei educației, redusă subiectiv sau abuziv, din premeditare sau necunoaștere, la o disciplină cu sta­tut academic opțional. Au­toa­rea respectă şi valorifică, astfel, axio­ma abordării psihosociale a educației, impusă de paradigma curriculumului, din cea de a doua jumătate a secolului XX, până în prezent.
      Prof.univ.dr. Sorin CRISTEA
      Târgovişte – Bucureşti, iulie, 2014