Prin structură și conținut, lucrarea de față are o adresabilitate largă, fiind în egală măsură un sprijin pentru cadre didactice, logopezi, părinți și copii, în construirea și consolidarea unei comunicări corecte și adecvate vârstei.
Materialul este construit pornind de la principii pedagogice și specific logopedice și are ca punct de reper programa școlară în vigoare, care descrie competentele de comunicare specifice educației din ciclul primar.
Caietul cuprinde informații utile pentru identificarea tulburărilor de vorbire și comunicare, exerciții și jocuri de corectare a vorbirii și stimulare a comunicării, ușor de folosit în școală, în cabinetele logopedice sau acasă, precum și fișe individuale de lucru pentru elevii din clasele mici, create pe obiective clare, caracteristice nevoii de stimulare și corectare a vorbirii. Specificul ludic al exercițiilor ce pot fi integrate în activitățile de la clasă sau din cabinetul logopedic și conținutul ilustrativ bogat adaugă un caracter atractiv la cel riguros științific.