„Misiunea noastră principală este să susținem cultura gastronomică în ansamblul ei, de la bucătari și restaurante la producători și ingrediente locale. Gault&Millau a început acum 50 de ani prin promovarea noii bucătării franceze și a reprezentanților acesteia, cel mai cunoscut fiind Paul Bocuse. Intrarea noastră în România a coincis cu o mișcare similară, din care suntem bucuroși că facem parte și pe care o vom sprijini atât în România cât și în afara ei.”, spune Raluca Hrițcu (co-CEO Gault & Millau România).
Evaluatorii Gault & Millau
Evaluatorii sunt persoane care cunosc foarte bine și sunt pasionate de domeniul gastronomic, au un stil de viață care le permite să călătorească și să viziteze des restaurante, atât din România, cât și din afara țării și prin urmare stăpânesc un sistem solid de referințe culinare care le permite să evalueze corect și complet o experiență culinară. Echipa locală de evaluatori este formată din cetățeni români dar și expați care trăiesc și lucrează în România. În vederea realizării ghidului din mai, evaluatorii din România au fost pregătiți și consiliați de experți Gault & Millau Franța.
Evaluatorii Gault & Millau din România urmează un cod strict de etică, bazat pe aceleași principii oriunde este prezent ghidul în lume:
INTEGRITATEA: Scopul evaluatorilor este de a aprecia o experiență culinară de calitate, creativă, autentică și totală din perspectiva unui client obișnuit. De aceea evaluatorii analizează restaurantele într-un context de anonimitate totală: nu își declină niciodată identitatea de evaluator în timpul sau în afara procesului de evaluare, nu interacționează cu managementul restaurantului, plătesc nota de plată ca orice client, nu cer niciun fel de favoruri personale de la restaurante înainte, pe parcursul sau post-evaluare. Astfel, evaluările sunt realizate fără niciun fel de interferență cu restaurantele, care sunt analizate într-un context normal de funcționare.
INDEPENDENȚA: Independența este una dintre valorile principale pentru Gault&Millau, prin urmare evaluatorii nu sunt afiliați comercial niciunui jucător din sectorul culinar.
RESPONSABILITATEA: Evaluatorii au o perspectivă responsabilă asupra misiunii lor și o ințelegere aprofundată a mizei pe care o are evaluarea realizată pentru poziționarea acelui restaurant, pentru clienții și potențialii clienți. Această perspectivă vine atât din aplicarea unui sistem Gault&Millau de evaluare, unic, obiectiv și recunoscut internațional dar și din valorile care le ghidează propria experiența profesională.
Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic care intră pe piața românească.
Ghidul a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați - Henri Gault și Christian Millau - și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații TroisGros. În timp, ghidul a cunoscut un success internațional, Gault & Millau fiind acum prezent în peste 30 de țări și 6 continente.
În România, Gault & Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.