Cea mai recentă carte a lui Peter Greenaway este editată în România, de către Asociaţia Cultură şi Imagine. Filmul cu acelaşi nume a fost proiectat la noi în noiembrie 2012, în cadrul BIEFF (Festivalul Internaţional de Film Experimental de la Bucureşti), imediat după premiera de la Festivalul de la Roma. Cartea face parte dintr-o serie dedicată de cineastul britanic marilor personalităţi ale artei universale, alături de Veronese, Nunta de la Cana, Cina cea de Taină a lui Leonardo, Rondul de noapte al lui Rembrandt.
Gravorul olandez de la sfârşitul sec. al XVI-lea intenţionează să tipărească o Biblie în ediţie de lux, care să ilustreze scene ale povestirilor despre tabuurile sexuale: voaiorismul, incestul, adulterul, pedofilia, prostituţia şi necrofilia.
Pentru a-şi convinge finanţatorii, el este dispus să aducă de la Haga compania „Pelican”, cu scopul de a dramatiza şase episoade biblice: acuplarea primordială dintre Adam şi Eva, povestea lui Lot şi a fiicelor sale, adulterul dintre David şi Batşeba, seducerea minorului Iosif de către soţia lui Potifar, demonizarea Dalilei şi umilirea lui Samson, scena necrofilică dintre Salomeea şi Ioan Botezătorul.
Peter Greenaway s-a născut în Țara Galilor și a făcut studiile la Londra. A studiat pictura și în 1966 a început să facă film. A realizat lucrări de instalații pentru mari muzee ale lumii, printre care Luvru şi Armory (New York). Primul său lungmetraj, The Draughtsman’s Contract (1982), a avut un mare succes de critică și i-a adus consacrarea la nivel internaţional. Această reputație a fost consolidată de filme ca Bucătăreasa, hoțul, soția lui şi iubitul ei (1989) şi Cartea de căpătâi (1996), dar și de filme mai recente, precum Rondul de noapte și documentarul Rembrandt’s J'accuse. Spectacolul său audio-vizual Tulse Luper Suitcases VJ Show a făcut înconjurul lumii. A colaborat cu BIEFF încă de la început, fiind prezent la toate ediţiile festivalului de la Bucureşti, al cărui preşedinte de onoare a devenit în 2012.