Manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a a fost declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE.
Elaborat în concordanţă cu programa școlară, propune o viziune nouă, texte ofertante, descoperire eficient dirijată a noilor conținuturi, precum și aplicații diverse și consistente.
„E un manual proaspăt, care propune învăţarea prin joc, fără să facă însă rabat de la rigoarea ştiinţifică. Provocarea noastră a fost să îmbinăm rigoarea ştiinţifică cu respectarea cerinţelor programei, dar şi cu dorinţa noastră de a propune un manual pe care elevii să-l iubească şi după care să înveţe cu drag. Eu m-am ocupat de partea de selecţie a textelor literare şi non-literare, cu tot ceea ce presupune acest capitol. Am ales texte atât din literatura clasică, dar şi modernă, care să răspundă sensibilităţii copilului de azi. Sunt texte de Nichita Stănescu, Mircea Cărtărescu, Ioana Nicolae, alături de Matei Vişniec. Cineva m-a întrebat dacă avem poze. Da, avem. Este o carte prietenoasă cu elevii, le va aduce bucurie!", declară prof. Diana-Cătălina Popa, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Lucrarea este structurată în șapte unităţi ce cuprind lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE.
Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor specifice demersului didactic centrat pe elev (observare/amintire, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).
Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește evaluarea.
Lecția de evaluare conține proba propriu-zisă – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Forma itemilor este una care a mai apărut pe parcursul unității, astfel încât elevul să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item