Manual aprobat prin Ordinul nr. 4059/10.05.2005.
Acest manual - caiet de lucru se adreseaza copiilor de diferite varste care cunosc mai mult sau mai putin limba romana din familie sau din alte surse.
Structura unei lectii este urmatoarea: privim imaginile; citim si scriem; pronuntam; dictare; aplicam - gramatica; parerea lui Gogu, ecologistul; ghicitoarea zilei; un proverb; lectura, etc.
Tematica lectiilor se inspira din viata cotidiana, aria subiectelor se largeste continuu, pentru a permite o privire de ansamblu asupra realitatii traite astazi de cetatenii romani si de straini. Unghiul de observatie este acela al copilului, pentru a-l ajuta sa se adapteze, sa se apropie, sa se familiarizeze cu mediul in care se afla cu sau fara voia lui.
Procesul de predare –invatare – fixare a cunostintelor are ca scop achizitia abilitatilor de intelegere si de exprimare, insusirea limbii romane, ca mijloc de comunicare cu romanii, dar si cu cetatenii de alta nationalitate, familiarizarea tinerilor straini cu obiceiurile, cultura si traditiile din Romania.