Cartea povesteşte întâmplările pline de haz ale lui Ral în drumul parcurs de la dorinţa de a deveni afacerist până la măsurarea profitului obţinut din afacerea pe care o va dezvolta pas cu pas în paginile cărţii. Dialogurile cu mama, cu uşoare ironii şi amuzante, îl învaţă ce înseamnă nevoile clienţilor şi importanţa competiţiei. Ral înţelege că fără un plan bine pus la punct nu poţi duce nimic la bun sfârşit. Ai nevoie de obiective clare şi să nu te abaţi de la ele. A învăţat diferenţa între logo, slogan şi brand, şi modul în care se realizează o reclamă – dar şi faptul că, de cele mai multe ori, reclama nu spune totul. Merchandising – un cuvânt foarte complicat a devenit acum transparent. Drumul parcurs de o materie primă până la produsul finit şi la cumpărătorul din magazin este bătătorit cu scheme şi explicaţii iar preţul mărfii are sens. Iar generozitatea este lucrul care da valoare reala profitului. Da, povestea lui Ral, trebuia spusă! Ne învaţă cu umor ce înseamnă comerţul.
Fiecare zi aduce noi argumente care să susţină importanţa mediului economic, de afaceri şi de marketing în supravieţuirea noastră, în aceeaşi măsură în care era natura pentru antici. Sunt haţişuri, sunt reguli şi legi pe care este bine să le cunoaştem şi să le înţelegem sensul şi consecinţele, deoarece le trăim zi-de-zi şi nu avem o altă opţiune. De ce uneori îi refuzăm pe cei mici atunci când doresc să le cumpărăm ceva? De ce faptul că o ciocolată prezentată ca fiind premiul unui campion nu înseamnă neaparat că este cel mai sănătos desert? Care este diferenţa dintre nevoie şi dorinţă sau când ceva merită şi când nu merită? Sunt întrebări la care toţi tinerii merită răspuns.