Eu nu voi stoarce niciodată lămâia. Îi mai las niște suc pentru a le oferi această plăcere și altora. Din punctul meu de vedere, această carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l închide. O vedeam ca pe un prim pas. O cărămidă pusă la temelia unei viitoare cercetări ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca această lucrare să devină material didactic. (Irinel Anghel)
Carte-ghid, carte-dicționar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, în care ambele abordări – cea istorică și cea sistematică – relaționează într-un mod fertil, aspirând în fluviul narativ al textului și punând într-o relație organică, fapte, nume și titluri foarte diferite, asigurând o comunicare biunivocă între idei și concepte distanțate temporal, însă orientate univoc într-o direcție evolutivă comună. Textul cărții beneficiază de un solid aparat argumentativ – citate, tabele, exemple muzicale –, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient și scoțând în evidență în primul rând ofertanța ideatică și tematică și nu în ultimul rând dârzenia și indiscutabila originalitate a școlii componistice românești. (Oleg Garaz)
Creația muzicologică: eseuri și studii în revista Muzica a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creației lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzică: opera «Revuluția» de Adrian Iorgulescu, Considerații asupra conceptului de metamuzică, O posibilă teorie a creației arhetipale, Funcția anomaliei în creația muzicală, Estetica onirică, Arta experiențială, Abordări transfrontaliere, Ce este Postumanismul?
Premii: Premiul I la Concursul Național de Creație – ediția I, organizat de Radiodifuziunea română (1998), Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România (1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2017), Premiul „George Enescu” al Academiei Române (1999) Premiul „Uchimura” acordat de Institutul Internațional de Teatru (UNESCO) pentru muzica originală a spectacolului de teatru Amanții însângerați (2002), Premiu de creație la Mons, în Belgia, pentru lucrarea “Chimeres”, oferit de “Pepinieres Europeennes pour Jeunes Artistes”, Premiu de creație oferit de Fundația Siemens pentru lucrarea “Labyrinthe” pentru solist și orchestră (primă audiție, Festivalul Toamna Varșoviană 2002).
În perioada 2010-2012: director artistic al festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. În ultimul timp activitatea ei este dedicată artei interdisciplinare, hibride, de fuziune, experiențiale, cu detente suprarealiste.