Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Coșul tău este gol.
      Comandă
      ×

      Call center-ul nostru va fi închis în perioada 3-6 mai. Comenzile plasate în perioada 2 mai, ora 16:00 - 6 mai vor fi procesate începând cu 7 mai. Din acest motiv, este posibil să existe întârzieri în procesarea comenzilor săptămâna viitoare, iar timpul de livrare să fie mai mare decât în mod normal. Facem tot ce se poate pentru a va trimite comanda cât mai repede și vă mulțumim pentru sprijin! Vă dorim Paște fericit și multă sănătate!


      Our Aesthetic Categories
      Our Aesthetic Categories
      Our Aesthetic Categories
      Our Aesthetic Categories

      Our Aesthetic Categories

      Zany, Cute, Interesting
      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Engleza
      Data publicarii:
      2015
      Tip coperta:
      Paperback
      Nr. pagini:
      344
      ISBN:
      9780674088122
      Dimensiuni: l: 15.2cm | H: 23.5cm | 3cm | 540g
      Adaugă în coș
      12100
      Stoc furnizor
      Livrare în 2-3 săptămâni!

      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 150 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      The zany, the cute, and the interesting saturate postmodern culture. They dominate the look of its art and commodities as well as our discourse about the ambivalent feelings these objects often inspire. In this radiant study, Sianne Ngai offers a theory of the aesthetic categories that most people use to process the hypercommodified, mass-mediated, performance-driven world of late capitalism, treating them with the same seriousness philosophers have reserved for analysis of the beautiful and the sublime. Ngai explores how each of these aesthetic categories expresses conflicting feelings that connect to the ways in which postmodern subjects work, exchange, and consume. As a style of performing that takes the form of affective labor, the zany is bound up with production and engages our playfulness and our sense of desperation. The interesting is tied to the circulation of discourse and inspires interest but also boredom. The cute's involvement with consumption brings out feelings of tenderness and aggression simultaneously. At the deepest level, Ngai argues, these equivocal categories are about our complex relationship to performing, information, and commodities. Through readings of Adorno, Schlegel, and Nietzsche alongside cultural artifacts ranging from Bob Perelman's poetry to Ed Ruscha's photography books to the situation comedy of Lucille Ball, Ngai shows how these everyday aesthetic categories also provide traction to classic problems in aesthetic theory. The zany, cute, and interesting are not postmodernity's only meaningful aesthetic categories, Ngai argues, but the ones best suited for grasping the radical transformation of aesthetic experience and discourse under its conditions.

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.