Este evidenta necesitatea ca tanarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii scolarilor. Psihologia cotidiana, insusita de fiecare dintre noi prin experienta sociala, nu e suficienta pentru a-l face constient de lacunele perceptiei copiilor si de dificultatile intelegerii unui text stiintific.
Lucrarea vrea sa informeze si sa incite, astfel incat, prin efort independent, fiecare sa poata discerne si afla. Talentul si practica la catedra devin cu adevarat performante atunci cand si fundamentul teoretic este solid.
Cuprins:
- Obiectul si importanta psihologiei scolare;
- Repere psihogenetice. Caracterizarea varstelor scolare;
- Personalitatea elevilor. Temperamentul si caracterul;
- Aptitudinile si importanta lor in activitatea scolara;
- Metode de cunoastere a elevilor;
- Devierile comportamentale si combaterea lor;
- Invatarea. Teorii ale invatarii;
- Procese fundamentale într-o invatare elementara;
- Creativitatea si cultivarea ei in scoala;
- Gandirea. Dezvoltarea gandirii în procesul instructiv-educativ;
- Comunicarea didactica;
- Aspecte motivationale ale invatarii in scoala;
- Esecul la invatatura si prevenirea lui;
- Perspective psihosociale in educatie;
- Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului;
- Perspectiva umanista asupra educatiei.