Oamenii nu pot avea succes decât dacă se distrează făcând ce le place.
Trăim într-o lume a extremelor, a vitezei și a informațiilor fulgerătoare, deci nu ar trebui să ne mirăm dacă ne pierdem mai ușor răbdarea. Totuși, ce se întâmplă atunci când apar conflictele și suntem puși în situația de a lucra sau chiar de a locui cu persoane care ne contrazic tot timpul? Cum rezolvăm disputele din viața personală și cea profesională fără să simțim că am făcut un compromis?
Din noua carte inspirată de învățăturile lui Dale Carnegie aflăm că, atunci când relațiile cu ceilalți devin încordate, ține doar de noi să vedem partea pozitivă a conflictelor. Unul dintre lucrurile pe care le putem controla este reacția noastră în fața neînțelegerilor. Trebuie să aflăm sursa lor, să le exprimăm clar și fără să căutăm vinovați, să ascultăm părerile oponenților și să negociem o soluție reciproc avantajoasă.
Majorității oamenilor pe care-i vei întâlni de-a lungul vieții tale le lipsește afecțiunea celorlalți. Dacă le-o poți oferi, te vor aprecia pe loc.
— Dale Carnegie
Ca multe alte cărți motivaționale de succes, și aceasta cuprinde sfaturi care par să nu fie nimic mai mult decât bunul-simț pus în aplicare. Totuși, oamenii au tendința să uite tocmai principiile fundamentale ale decenței.
— The New York Times
Carnegie credea că acțiunile noastre sunt ghidate de gânduri, așa că ne putem antrena să fim fericiți, deștepți și productivi. Dacă șefii și-ar trata angajații ca și cum ar fi competenți, aceștia chiar ar deveni competenți; iar dacă angajații s-ar uita la șefi cu înțelepciune și compasiune, aceștia nu ar mai fi văzuți ca niște tirani.
— The New Yorker
Acasă, la serviciu sau în societate, chiar și printre prieteni, conflictele sunt inevitabile. Asta nu înseamnă că oamenii cu care nu te înțelegi sunt neapărat răi. De multe ori, situațiile încordate sunt create de incapacitatea noastră de a vedea imaginea de ansamblu sau cea de a ne pune în pielea celuilalt. Cu toții suntem supuși greșelilor: uneori îi supărăm pe ceilalți fără intenție. Iar conflictele, oricare ar fi cauzele lor, ne împiedică să lucrăm eficient și să ne bucurăm de colaborarea cu colegii și, nu în ultimul rând, de viața personală. Ești la câteva pagini distanță de a descoperi secrete care îți vor transforma modul de a percepe relațiile interumane, în orice mediu te-ai afla. Fie că ești șef ori subaltern, cap de familie sau un student care își dorește să învețe mai multe și să se afirme, cartea de față îți va fi un ghid de neprețuit. Fiindcă întotdeauna ai nevoie de ceilalți, iar ei, de tine.