În noua eră a tehnologiei, imaginea publică pe care o proiectăm a devenit un element esențial al vieții noastre, iar pentru mulți chiar sursa bunăstării. Am ajuns în punctul în care oricine poate deveni o persoană publică de succes, totul este să fii dispus să faci ce e necesar pentru a atrage atenția publicului și a-l fideliza. Tara Isabella Burton ne arată că această căutare a renumelui și imaginii publice nu este de fapt atât de nouă, ba, dimpotrivă, are rădăcini în Renaștere, când Leonardo da Vinci și, ceva mai târziu, Albrecht Dürer șocau atât prin operele lor, cât și prin comportament și atitudinea sfidătoare.
Cartea este o istorie din secolul al XVI-lea până azi a oamenilor self-made, care au vrut să se delimiteze de „gloată” și, fie prin geniul sau talentul lor, fie prin muncă asiduă și atenție la detalii, fie prin „acel ceva” hollywoodian, și-au creat o imagine unică, una la care ceilalți nu puteau decât să aspire. De la Oscar Wilde, Thomas Edison sau Andy Warhol până la Donald Trump și familia Kardashian, cu toții au profitat de propriile talente, dar și de epoca în care trăiau pentru a ieși, într-un fel sau altul, în față.
Self-made ne arată cum a evoluat în timp această goană după celebritate, cum s-a transformat dintr-o căutare a sinelui și a unui scop în viață într-o sursă de venit și chiar de îmbogățire și, mai ales, care sunt pericolele lumii de azi, când, odată cu apariția rețelelor de socializare, viața personală a ajuns să se confunde cu imaginea publică.