Prefata de Emil Hurezeanu
Cu 16 fotografii din Coreea de Nord
Dupa ce a transmis de la fata locului in numeroase zone de conflict, in 2012 Adelin Petrisor a ajuns, impreuna cu colegul sau Catalin Popescu, in Coreea de Nord, o tara izolata de restul lumii, in care cultul personalitatii unui dictator comunist a fost „perfectionat” in timp. A fost prima echipă TV din România căreia i s-a permis accesul aici după 1989. Tara cu un singur gras prezinta vizita la Phenian a celor doi jurnalisti, care au incercat sa surprinda cit mai mult din realitatea de zi cu zi din Coreea de Nord, fiind din acest motiv si protagonistii unor incidente neplacute. Cu unele dintre cele 16 fotografii color care ilustreaza relatarile din carte Adelin Petrisor a participat la International Photography Awards, unde a cistigat premiul la sectiunea „Editorial Non-Pro” si s-a numarat printre finalistii sectiunii „Discovery of the year”.
„Adelin Petrisor incearca sa schimbe registrul si sa transforme documentarul filmat in carte scrisa. Veti constata singuri daca a reusit. Oricum, notez cu placere ca teleagitatia lui contagioasa intra intr-un foarte nimerit contrapunct cu statica sumbra a celui mai interzis stat al planetei. Coreea de Nord este un fel de distopie infometata a absurdului ideologic cu bomba nucleara, asa cum, odinioara, un fost presedinte francez numea Uniunea Sovietica o Volta Superioara cu arma atomica. Cine ajunge azi in Coreea de Nord? Citeva zeci de ziaristi alesi pe sprinceana. Adelin Petrisor, dupa cum povesteste, s-a ales aproape singur. El surprinde inefabilul morbid al acestui topos carceral cu umor, bunavointa si reflex critic. Trasaturi indispensabile exploratorului de profesie fara polite de asigurare pentru intilnirea cu monstrii nonsacri.” (Emil Hurezeanu)