Lucrarea este destinată tuturor analiștilor, fie de copii, fie de adulți. Analistul de adulți are de
câștigat din examinarea mai atentă a ceea ce permite comunicarea cu copilul. Analistul de copii
va găsi în această carte material pentru a analiza propria lui practică.
Primii beneficiari ai acestei cărți sunt însă analiștii debutanți în practica lor cu copiii. Ei sunt cei
cărora autoarea se adresează în primul rând, ca urmare a experienței sale de analist de copii,
precum și a experienței sale de supervizor pentru analiștii de copii.
Teoria psihanalitică, de la Freud încoace, a făcut obiectul unui număr extrem de mare de
publicații; activitatea clinică, la fel, deși întro mai mică măsură. Dar tehnica este rar abordată. Ne
temem, oare, să punem în discuție calea pe care am urmato pentru a ajunge la un rezultat sau
altul? De parcă discuțiile tehnice ar putea scoate la iveală nu atât regulile la care neam gândit, cât
mai degrabă funcționarea noastră în timpul aplicării acestor reguli. De ce, întrun anumit punct al
tratamentului, am considerat potrivit să interpretăm transferul, narcisismul copilului… etc? De ce
am tot amânat să ne întâlnim cu părinții? De ce am suportat o situație sau alta, în care copilul nea
pus, fără a putea reacționa la ea? De ce să lăsăm copilul să manipuleze cadrul nostru (cel intern,
dar și cel extern)? Numeroase alte întrebări se ridică pentru analist, fie că are, sau nu, o
experiență îndelungată în practica psihanalitică.
