Istoria editurii începe, ca orice poveste frumoasă, cu o pasiune: cea a lui Benedikt Taschen pentru benzi desenate. La numai 12 ani a pus bazele unei mici afaceri de succes, cumpărând comics la mâna a doua din Statele Unite și vânzându-le prin corespondență doritorilor. Atunci când impresionanta sa colecție personală riscă să îl dea afară din casă el deschide, cu o zi înainte să împlinească 19 ani, un mic magazin în orașul natal, Köln.
Așa debutează, în 1980, ceea ce câțiva ani mai târziu urma să devină o editură de lux în toată regula: mai întâi prin publicarea de benzi desenate, iar în perioada imediat următoare prin câteva lovituri de geniu, când realizează că în Germania piața de carte de artă era suprasaturată de albume pe care și le permiteau foarte puțini. Așa prinde viață o monografie Annie Leibovitz, primul titlu din ceea ce urma să fie un lung șir de publicații frumos ilustrate, pe hârtie de calitate, multilingve și la prețuri competitive.
Succesul internațional este asigurat odată cu apariția legendarului album în format SUMO de Helmut Newton, volumul cu cele mai mari dimensiuni din secolul XX, cu un stand creat special pentru el de către Philippe Starck. Iar evenimentul editorial reprezentat de publicarea GOAT, un laborios omagiu adus vieții și carierei lui Muhammad Ali, cimentează reputația de mare jucător unei edituri recunoscute pentru inovație și îndrăzneală.
De-a lungul timpului Taschen a adus sub ochii marelui public artiști transgresivi precum Tom of Finland sau Araki, artă queer și erotica vintage, precum și un imens portofoliu mai puțin controversat, în domenii ca pictura, arhitectura, filmul, moda și istoria publicității - iar lista poate continua.