În Cum să livrezi fericire, Tony Hsieh, CEO-ul Zappos, ne împărtăşeşte lecţiile pe care le-a învăţat în viaţă şi în afaceri, de la începutul cu administrarea unei ferme de râme şi mai apoi a unei pizzerii, până la LinkExchange, Zappos şi multe altele.
Scrisă într-un ritm alert şi foarte pragmatic, cartea lui Tony ne arată cum o cultură organizaţională foarte diferită de cele tradiţionale reprezintă un model eficient de a atinge succesul şi cum, prin a căuta să-i faci fericiţi pe cei din jurul tău, te poate face mult mai fericit şi pe tine.
- Plăteşte-i pe noii angajaţi cu câte 2.000 de dolari pentru a-şi scrie demisia.
- Fă din customer service responsabilitatea întregii companii, nu doar a unui singur departament.
- Concentrează-te asupra culturii organizaţionale şi transformă acest aspect în prioritatea numărul unu.
- Foloseşte-te de rezultatele cercetărilor din ştiinţa fericirii în administrarea afacerii tale.
- Ajută-i pe angajaţi să se dezvolte atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional.
- Caută să schimbi lumea.
- A, da, şi încearcă să faci cât mai mulţi bani.
Sună nebuneşte? Toate acestea ţin de procedura standard de operare de la Zappos, retailerul online cu vânzări anuale de 1 miliard de dolari. După ce în 2009 a debutat ca cel mai bine plasat nou-venit în clasamentul anual al „Celor mai bune companii pentru care să lucrezi”, realizat de revista Fortune, Zappos a fost achiziţionat de Amazon.com, printr-o tranzacţie evaluată la peste 1,2 miliarde de dolari.
TOP 10 motive pentru care ar trebui să citiţi această carte:
10. Doriţi să aflaţi modalitatea prin care Zappos a ajuns, în mai puţin de zece ani, să înregistreze vânzări anuale în valoare de peste 1 miliard de dolari.
9. Doriţi să aflaţi calea pe care am urmat-o şi care m-a dus în cele din urmă la Zappos, precum şi lecţiile învăţate pe parcurs.
8. Doriţi să învăţaţi din toate greşelile pe care le-am săvârşit la Zappos de-a lungul anilor, astfel încât afacerea pe care o administraţi să poată evita comiterea unora asemenea.
7. Doriţi să înţelegeţi echilibrul real dintre profituri, pasiune şi scop atât în afaceri, cât şi în viaţa personală.
6. Doriţi să construiţi o afacere şi un brand de cursă lungă.
5. Doriţi să creaţi o cultură organizaţională mai puternică, care îi va face pe angajaţi şi colaboratori mai fericiţi, va determina o implicare mai mare a acestora şi va duce la o productivitate mai ridicată.
4. Doriţi să le oferiţi clienţilor o experienţă mai plăcută, una care-i va face mai fericiţi şi va determina mai multă fidelitate din partea lor, generând astfel profituri în creştere.
3. Doriţi să construiţi ceva special.
2. Doriţi să vă simţiţi plini de inspiraţie şi fericire, în muncă şi în viaţă.
1. Nu mai aveţi vreascuri pentru a aprinde focul în şemineu. Cartea aceasta este excelentă pentru a face acest lucru.
"Tony Hsieh e un tip isteţ. Pe bune. Este unul dintre cei mai inteligenţi şi mai preocupaţi lideri de afaceri ai epocii moderne. Această carte pătrunzătoare nu e doar o lectură plăcută. Este un minunat manual despre cum companiile secolului XXI creează în acelaşi timp valoare şi fericire." Chip Conley, membru fondator şi CEO al Joie de Vivre Hospitality şi autor al cărţii Peak: How Great Companies Get their Mojo From Maslow