Products
Products
    • Total RON Comandă
      x
      Your cart is empty.
      Comandă
      ×

      Sărbătorim 24 de ani împreună și ai codul CARTU24 pentru -20% la toată oferta în stoc 24h

      Fundamente ale Sociologiei Educatiei

      Fundamente ale Sociologiei Educatiei

      0.0 / 10 ( 0 votes)
      Language:
      Romana
      Publishing Date:
      2014
      Publisher:
      Cover Type:
      Paperback
      Page Count:
      272
      ISBN:
      9786065372559
      Dimensions: l: 13cm | H: 20cm
      Add to cart
      3000
      20% code:CARTU24i
      The discount is granted by applying the code in the related field when placing the order.
      Next Day Delivery! Limited

      Price applicable only to online purchases!
      Free Gift Wrapping!
      Free shipping over 150 RON
      You can return it in 14 days
      You got questions? Contact Us!
      Publisher's Synopsis

      Provocări ale sociologiei educaţiei

      Cărțile de sociologia educației au fost scrise de cele mai multe ori de sociologi. Metodologia lor a vizat, în mod special, aplica­rea so­cio­lo­giei la problematica educației încadrată mai mult sau mai puţin rigid, la nivelul sistemului de învăţământ, pri­vită, ca acțiu­ne cu funcţie pronunţat sau chiar exclusiv socială, explicită și im­pli­cită. Pe urmele lui Durkhein, pedagogia a fost redusă, astfel, inva­ria­bil, uneori iremediabil, doar la sta­tutul de ”teorie prac­tică”, su­bor­donată conceptual și normativ sociologiei, aplica­ții­lor extinse sau restrânse ale acesteia.
      Pe de altă parte, mai există și o altă cale istorică de inițiere și ger­­mi­nare a sociologiei educației care pleacă de la premisele re­la­­­tiv sta­tice oferite de curentul pedagogiei sociale. Această abor­­da­re întreține o multitudine de teme mai mult sau mai puțin ma­jo­re sau minore, fundamentate teoretic sau propagate ideo­­lo­gic, cen­­trate asupra relației complexe și adesea con­tradictorii dintre so­cietate și educație, teme tratate simbolic sau practic, dez­vol­ta­te la nivel ge­ne­ral sau particular, școlar, uni­versitar, comunitar etc.
      Cartea pe care o prefațăm evită extremismul ambelor ten­din­țe, identificabile în istoria gândirii pedagogice moderne. Este con­s­tru­ită teoretic, metodologic și practic la nivelul unui poten­ţial curs de so­ciologia educației, absolut necesar în siste­mul deschis de formare inițială și continuă a cadrelor didactice de la toate treptele siste­mu­lui de învățământ. Angajează un proces de ree­chilibrare a curricu­lu­m-ului pedagogic universitar, înclinat, de decenii mai mult spre zona psihologiei educației decât spre cea, echivalentă valoric, a so­cio­logiei educației, redusă subiectiv sau abuziv, din premeditare sau necunoaștere, la o disciplină cu sta­tut academic opțional. Au­toa­rea respectă şi valorifică, astfel, axio­ma abordării psihosociale a educației, impusă de paradigma curriculumului, din cea de a doua jumătate a secolului XX, până în prezent.
      Prof.univ.dr. Sorin CRISTEA
      Târgovişte – Bucureşti, iulie, 2014
      Reviews and comments

      Nota

      de |

      There are no reviews yet for this product.
      Add a review
      You need to authenticate in order to add a review.