Autorul schițează o panoramă drastic analizată a vieții de zi cu zi a locuitorilor unui bloc înainte și după 1989. Despre depășirea sărăciei, combaterea conflictelor interpersonale, despre acțiuni de substituție a singurătății, despre discutarea unor subiecte precum Libertate și Adevăr. Tipic acestei lumi narative caracterizate printr-o descriere realistă a vieții de zi cu zi este intruziunea regulată a fantasticului. (…) Legile naturii sînt depășite, figurile sînt intenționat exagerate în existența lor fizică bîntuită adesea de fantome. Cauza amenințărilor și a pericolelor rămîne de obicei ambiguă, astfel încît toate aceste motive reprezintă metafore pentru o lume aparent impenetrabilă, plină de confuzie, neliniște și frică.
Kindlers Literatur Lexikon (Verlag Metzler, Stuttgart, 2009)
Radu Țuculescu adună în cartea sa o serie de întîmplări petrecute mai ales după schimbarea din 1989. Întîmplări care, adesea, îți produc frisoane și te pun pe gînduri. Ca și cum Stephen King s-ar fi mutat într-un bloc postsocialist.(…) Un roman grotesc, din care tragem concluzia că și libertatea poate duce la teamă.
Frankfurter Allgemeine Zeitung
În paginile cărții este vorba despre o realitate în care viața oamenilor adunați într-un bloc mamut ia turnuri neobișnuite, tulburătoare. Sînt întrupări ale unei existențe adînci melancolice. (…) Autorul are un limbaj colorat, expresiv, cu care ne povestește despre un sistem care se rupe sub greutatea propriei sale arhitecturi ideologice.
Neuer Zürcher Zeitung
Revista literară ORTE din Berna a plasat volumul apărut la Viena (Der Mikrowellenherd, Edition Milo, traducere de Zorin Diaconescu) printre cele mai bune șapte cărți de literatură străină apărute în spațiul german în 2008.
Romancier, dramaturg, publicist, Radu Țuculescu este unul dintre cei mai prestigioși scriitori ai generației sale. S-a născut în 1949 la Târgu Mureș și a crescut la Reghin. A absolvit Academia de Muzică din Cluj, secția vioară. Realizator de radio și de televiziune, precum și violonist la Filarmonica din Cluj, a realizat reportaje TV în numeroase țări precum Italia, Franța, Belgia, Maroc, Egipt, Canada, Spania, Portugalia și altele. A condus trupe de teatru studențesc și a participat la festivaluri internaționale din Ungaria, Cehia, Polonia, Franța, Italia, Turcia, Maroc etc.
A publicat romane, volume de povestiri, volume de teatru, jurnale de călătorii, cărți pentru copii. Romanele publicate: Degetele lui Marsias (Editura Dacia, 1986), Umbra penei de gîscă (Editura Dacia, 1991), Povestirile mamei bătrîne (Editura Cartea Românească, 2006), Stalin, cu sapa-nainte! (Editura Cartea Românească, 2009), Femeile insomniacului (Editura Cartea Românească, 2012), Mierla neagră (Editura Cartea Românească, 2015) Măcelăria Kennedy (Editura Polirom, 2017), Femeia de marțipan (Editura Polirom, 2020), Crima de pe podul Garibaldi (Editura Polirom, 2022). Teatru: Ce dracu’ se-ntîmplă cu trenul ăsta? (Editura Eikon, 2000), Bravul nostru Micșa (Editura Școala Ardeleană, 2008), Trei în dormitory (Editura Școala Ardeleană, 2021). Literatură pentru copii: Ina și ariciul Pit vol. 1-2 (Editura Corint, 2017), Uimitoarele aventuri ale liliacului Vico în Mirabelia (Editura Polirom Junior, 2022).
Romanele sale au fost traduse în Germania, Austria, Franța, Italia, Israel, Cehia, Serbia și Ungaria. A ţinut conferințe cu titlul Transilvania în romanele lui Radu Ţuculescu la Praga, Torino, Paris, Haifa, Viena, Budapesta, Basel etc., precum şi la universitatea din Calabria. A primit numeroase premii naționale și internaționale pentru roman, teatru și filme de televiziune. De asemenea, teatrul său este tradus în Cehia, SUA, Ungaria, Franța, Italia, Israel. Din 2008 a intrat în repertoriul permanent al Teatrului Orfeus din Praga.
A fost bursier la Paris, Berna, Basel și Viena. E prezent în numeroase istorii ale literaturii române, precum și în Lexikonul de literatură universală Kindlers (Stuttgart/Weimar, Verlag J.B. Metzler, 2009).
„Prozator talentat, cursiv, expresiv, Radu Țuculescu e și un tehnician abil, dovadă finețurile de construcție și de stil. Plăcut-realiste, savuros-portretistice și bogate epic, povestirile și romanele sale etalează deopotrivă trăsături complementare sau opuse, de la gustul experimental și până la alunecarea în fabulos și în fantastic. A atins excelența și pe spații mici, în volumele de proză scurtă, și în romane, mai ales în «Povestirile mamei bătrâne» (2006), o capodoperă, una dintre cărțile mari ale literaturii noastre de după 1990 și dintotdeauna. Excepțional prozator, Radu Țuculescu e o prezență impunătoare în literatura română actuala, un scriitor european.” (Ion Bogdan Lefter)