Proiectul tv Mari romani, desfasurat pe parcursul unei jumatati de an, a izbutit sa atraga atentia, sa intrige, sa provoace, sa starneasca entuziasm si contestare, sa incite la dezbatere si polemica, sa stimuleze creativitatea media si receptarea critica. De anvergura internationala (el este un format initiat de BBC si preluat de mari spatii tv ca Statele Unite, Germania, Franta etc.), el a materializat finalmente ceea ce-si propusesera realizatorii lui: sa deplaseze atentia dinspre consumismul pedestru oferit de televiziunile comerciale catre probleme de natura general-culturala. De aceea, se poate spune ca energia unei bune parti a publicului de televiziune din Romania a fost atrasa de amploarea si miza acestui proiect. Clasamentul rezultat a reprezentat vointa acelei zone din publicul romanesc de televiziune ce a dorit sa se implice intr-o constructie de relevanta culturala, dar nu elitara. Ca orice ierarhie, acest clasament (Top 10, Top 100) este subiectiv, aleatoriu si conjunctural. Realizat pe baza vointei populare, el reflecta mentalitatea si sensibilitatea publicului nostru de astazi. Asa gandesc romanii (macar o parte a lor) despre personalitatile nationale demne sa-i reprezinte. Ca temeiul obtinerii unei asemenea ierarhii nu a fost unul riguros-stiintific? Fireste. Dar nici nu s-a pus problema sa fie astfel. Practic, TVR a propus compatriotilor un joc cu miza educativa, culturala si interactiva. De aceea, oamenii care au hotarat sa ia parte la el au ales cu inima si cu mintea lor romaneasca. Acesta este castigul intregii campanii organizate de televiziunea publica. Mai mult decat atat, conform coordonatelor de audienta si ecourilor din presa, asteptarile initiatorilor au fost depasite. Gratie TVR, romanii (macar o parte a lor, deloc ignorabila) si-au adus aminte de personalitatile care le-au facut istoria, gloria culturala si celebritatea internationala. Nu e deloc putin lucru, in conditiile in care analfabetismul, evaziunea scolara si prabusirea sistemului de invatamant sunt racile patente de 17 ani incoace, iar ignoranta intelectuala face ravagii inclusiv in randul autoproclamatelor „elite". Prin urmare, cartea de fata si-a propus sa nareze povestea acestui succes de public si mediatic.
Categories:
Language:
Romana
Publishing Date:
2007
Publisher:
Cover Type:
Paperback
Page Count:
223
ISBN:
9789737071415
Unavailable
Price applicable only to online purchases!
Free Gift Wrapping!
Free shipping over 150 RON
You can return it in 14 days
You got questions? Contact Us!