O CARTE PRACTICĂ, APLICATIVĂ, care răspunde concret multor întrebări legate de dezvoltarea copilului de vârstă preşcolară şi şcolară mică
Ce raport există între corp, mişcare, gândire, relaţionare?
Cum să fii un cadru didactic „suficient de bun”?
Se cuvine să-l lăsăm pe copil să se joace spontan sau să-i orientăm jocurile?
Ce fel de experienţe motrice propui, pentru ce vârstă, cu ce scop?
Cum prezinţi şi cum animi un joc colectiv?
Situaţiile motrice pot compensa anumite tulburări de dezvoltare?
De ce le place copiilor să sară, să cadă, să se joace de-a lupul?
Trebuie să intervenim în alegerea mâinii folosite în activităţile grafice?
Ce situaţii propui pentru a înlesni percepţia spaţiului, a timpului, a corpului?
Frédérique Wauters-Krings este profesoară de educaţie fizică şi kinetoterapie pentru nivelul liceal, fiind specializată în psihomotricitate şi licenţiată în Ştiinţele educaţiei. Predă educaţie corporală şi psihomotricitate la Înalta Şcoală Leonardo da Vinci din Louvain-la-Neuve (Belgia).
Cartea prezintă într-o manieră structurată de ce şi cum experienţele senzoriale şi motrice sprijină dezvoltarea şi învăţarea, compensează dificultăţile, previn anumite retarduri.
Lucrarea precizează, pentru fiecare domeniu, obiectivele generale, pistele metodologice şi didactice, propune o mulţime de activităţi şi referinţe pentru activitatea de observare.
Ea se adresează diferiţilor actori din educaţie: părinţi, ergoterapeuţi, cadre didactice, educatori, logopezi, ortofonişti, kinetoterapeuţi, specialişti în psihomotricitate.