Citroën Traction Avant este un automobil produs de constructorul francez Citroën de la anul 1934 pentru a 1957 . Istoria sa este legată în memoria colectivă de Ocupație , la rândul său mașină a Gestapo și icoană a Rezistenței . A fost, de asemenea, vehiculul preferat al gangsterilor datorită calităților sale excepționale de drum pentru timpul său.
Acest automobil are atunci o caracteristică rară la automobilele din categoria sa: roțile motoare sunt cele ale punții față. De tracțiune este prima inovație a acestei mașini. Această tehnică a fost asociată rapid în Franța cu Citroën, care i-a adus porecla, „Tracțiune”, iar ulterior pleonasmul „Tracțiune avant”. Adevărata noutate este de a combina pe același vehicul cele mai moderne soluții ale vremii: pe lângă modul de transmisie, o structură monococă , frâne hidraulice și suspensie independentă a roților pe toate cele patru roți. Traction Avant beneficiază totuși de o manevrare mai bună decât majoritatea contemporanilor săi, ceea ce stârnește imaginația agenților de publicitate: „ Traction Avant îmblânzește forța centrifugă ”. Îmbunătățit constant de André Lefèbvre , acest Citroën a pregătit calea pentru producția în masă a vehiculelor echipate cu această tehnică, calitățile sale câștigându-i o carieră lungă și o producție de 760.000 de exemplare.
În 1924, Harry Miller a produs un arbore cu came aerian cu doi cilindri de doi litri (atunci 1.500 cm 3), cu tambururile de frână plasate la capătul podului.
În 1928 și 1929 , au apărut mașini de tracțiune la Tracta (Franța) și Alvis (Marea Britanie). În Noiembrie 1929 este lansată prima tracțiune construită în serie, deși în cantități mici, Cord L-29 (pentru anul său de naștere), un cilindru în linie cu opt cilindri echipat cu un Lycoming lateral de 4,9 litri și 125 CP . Disponibil în decapotabil, sedan și decapotabil, această mașină magnifică va atrage, de asemenea, culturisti majori, precum Le Baron sau Alexis de Sakhnoffsky. Va face să-și admire linia joasă în competițiile europene de eleganță, în special la Monaco în 1930. Victimă a crizei economice, Cord L-29 este retras la sfârșitul anului 1931 după ce au fost produse aproximativ 5.000 de exemplare.
În 1930, Stoewer a prezentat V5, un model high-end produs în cantități foarte mici (2.100 de unități pentru modelul de producție comercializat în 1931).
La Salonul Auto de la Geneva din 1932, Adler și-a expus tracțiunea Trumpf, cu suspensie de roți independentă. Această atracție este urmată de Trumpf Junior, Trumpf de 1,7 litri și un model de 2 litri. Versiunile de curse ale acestor modele, adesea echipate cu corpuri aerodinamice, au obținut un mare succes.
La Salonul Auto de la Paris din 1934 , la șase luni de la lansarea Citroën, compania Chenard et Walcker a prezentat Super Aigle 4, o unitate de tracțiune al cărei design amestecă elemente tradiționale și câteva note de modernism. Dar firma Gennevilliers nu are nici mijloacele, nici talentul publicitar al lui André Citroën , iar astăzi, Super Aigle 4 este necunoscut publicului.
- Numar figurine 2
- Dimensiuni model 15 x 5.5 x 5.5 cm
- Scara 1:35