Metoda comportamentului verbal (VB) este o formă de analiză comportamentală aplicată (ABA) care se bazează pe analiza comportamentului verbal, aşa cum o face B.F. Skinner şi care funcţionează foarte bine în cazul copiilor care au abilităţi minime sau inexistente de limbaj. În această carte, Mary Lynch Barbera se bazează pe propria ei experienţă, ca analist comportamental certificat şi părinte al unui copil cu autism, pentru a explica metoda comportamentului verbal şi modul ei de folosire.
Acest ghid oferă instrucţiuni pas cu pas şi informaţii din abundenţă, despre cum să-i ajutăm pe copii să dezvolte aptitudini de limbaj şi de vorbire mai bune, în acelaşi timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico‑gestual, în cazul copiilor neverbali. Un capitol întreg se concentrează pe modalităţi de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conţine şi informaţii utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor aptitudini de independenţă, care sunt utile unui copil.
Cartea le va da părinţilor şi specialiştilor care nu cunosc principiile ABA şi VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească metoda comportamentului verbal în educarea copiilor cu autism şi cu tulburări conexe.
„Când le vorbesc părințiilor copiilor cu care lucrez despre operanții verbali, mă gândesc invariabil la această carte. O carte cât o mie de exemple, o carte care aduce atât de aproape soluțiile! La finalul cărții, ai un singur gând: «Eu știu și pot să-mi ajut copilul să comunice.» Barbera a reușit în cel mai practic mod să traducă tehnica într-un stil de viață.” - Luciana Hăloiu Richardson, BCaBA și Coordonatoare a Asociației „Învingem Autismul”
„Bazată pe motivația părintelui care nu renunță niciodată în cursa către recuperarea propriului copil, autoarea reușește să transmită într-o manieră eficientă și bine structurată tehnicile de bază ale terapiei bazate pe comportamentele verbale. Când părintele reușește să-și însușească această abordare, îi va fi mult mai ușor să descopere motivația propriului copil și să creeze în jurul lui contextele ce îl vor determina să comunice. Este un instrument valoros pe care orice părinte sau terapeut trebuie să-l aibă la îndemână, precum și o sursă de inspirație pentru a redescoperi motivația copiilor.” - Anca Dumitrescu, Psiholog, BCBA