Descriere
Aplicaţiile practice, interpretările şi concluziile din această lucrare pot contribui semnificativ la optimizarea strategiilor de instruire a copiilor.
Investigaţiile autoarei propun o perspectivă dinamică asupra celor trei componente esenţiale ale funcţionării executive: memoria de lucru, inhibiţia şi comutarea atenției, la copiii cu dezvoltare tipică şi atipică. Ea abordează dezvoltarea multidimensională a FE (funcţionarea executivă) din perspectiva neuropsihologiei cognitive a dezvoltării.
Interesul investigativ este orientat în mod special spre memoria de lucru - o dimensiune esenţială a FE, în cazul preşcolarilor şi al şcolarilor cu dezvoltare tipică, dar şi spre impactul anxietăţii şi al tulburărilor genetice (sindromul Down).
Summary
Theoretical and empirical cornerstones in executive functioning research - A standardized developmental neuropsychological approach to EF - Executive (dys)functioning in developmental neuropathology: the case of childhood epilepsy - A piecemeal approach to EF during development: the case of short-term memory (STM) - The impact of anxiety on working memory development (WM) during the preschool years - Executivve functioning in conditions with genetic etiology: memory performance in case of Down syndrome - Putting the pieces together: inhibition, shifting and working memory in typical development - Executive functioning development: conclusion, implications and future directions.