„Acum câțiva ani, când călătoream cu mașina prin Franța împreună cu familia mea, am fost fermecați de sutele de vaci scoase parcă din cărțile cu povești, care pășteau pe pășuni pitorești, chiar lângă autostradă. Zeci de kilometri ne-am tot uitat pe geam, minunându-ne cât de frumos era totul. Apoi, după vreo 20 de minute, am început să le ignorăm. Vacile noi erau exact la fel ca cele vechi și ceea ce înainte fusese uimitor, acum era obișnuit. Mai rău decât obișnuit. Era plictisitor. După ce le privești o vreme, vacile încep să te plictisească. Poate că sunt vaci perfecte, vaci atrăgătoare, vaci cu personalități minunate, vaci învăluite într-o lumină frumoasă, dar tot plictisitoare sunt.
Dar ce ai zice de o vacă mov? Ei, asta chiar ar fi ceva interesant. (Pentru o vreme)
Esența vacii mov este că trebuie să fie remarcată. De fapt, dacă „remarcabil” ar începe cu P, aș fi putut probabil să mă lipsesc de subterfugiul cu vaca, dar ce să-i faci?
Această carte este despre cum, ce și de ce un produs devine remarcabil.”
- Seth Godin
Marketingul remarcabil reprezintă arta de a crea lucruri demne de remarcat chiar pentru produsul sau serviciul tău; nu să aplici marketingul ca pe un adaos de ultim moment, ci să înțelegi că, dacă oferta ta nu este remarcabilă în sine, atunci este invizibilă.
Complexul industrial al televiziunii reprezenta relația simbiotică dintre cererea consumatorului, publicitatea TV și companiile aflate într-o continuă dezvoltare, care erau bazate pe investiții din ce în ce mai mari în marketing.
Consumatorul post-consumism nu mai are ce să cumpere. Avem tot ce ne trebuie, ne dorim foarte puține și suntem prea ocupați ca să mai avem timp să căutăm un lucru la care tu ai muncit din greu ca să-l creezi pentru noi .
Departamentul de marketing ia un produs sau un serviciu aproape gata și cheltuiește bani pentru a aduce la cunoștința unui public-țintă avantajele pe care le oferă. Această abordare nu mai funcționează.