Obiecte incongruente, gesturi excentrice, dar și fotografii, video-uri, pânze de factură tradițională – iată din ce este alcătuită arta contemporană. Uneori, aceste opere surprind sau șochează publicul. În același timp, îi trezesc curiozitatea: niciodată nu a existat atât interes pentru muzee de artă contemporană, bienale și târguri de artă. Pentru cei care se aventurează în lumea artei, această carte este un ghid: ea furnizează repere într-un context plin de alternative.
În ce moment arta modernă a devenit contemporană? Cum pot fi explicate sensuri atât de contradictorii? De ce artiștii vor să modifice raportul dintre public și opera de artă? Și când granițele cu moda, arhitectura, filmul documentar sau obiectele ritualice au devenit atât de fluide, mai putem oare încadra arta contemporană într-o definiție?
Cartea lui Catherine Millet punctează, în primul rând, faptul că arta contemporană este un spațiu deschis, este libertatea de a gândi și acționa diferit într-un moment în care ideologiile și sistemele filosofice dominante sunt în criză.
Critic de artă și curator, Catherine Millet este redactor-șef al prestigioasei reviste Art Press, pe care a fondat-o în 1972. Este autoarea a opt lucrări de teoria artei, printre care Yves Klein, Le Critique d'art s'expose și L'Art contemporain en France.